پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیات امنای امامزادگان در مازندران کاهش مصرف برق را مورد توجه قرار دهند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری روز دوشنبه در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران در امامزاده قاسم (ع) بابل گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش مصرف برق در مازندران یکی از برنامه‌های مهمی که اوقاف مد نظر دارد کاهش و مدیریت مصرف برق در امامزادگان و بقای متبرکه است

وی افزود: امامزادگان پایگاه امن معنوی برای مردم محسوب می‌شوند اما در شرایط فعلی باید درجه کولرها با توجه به استانداردهایی که از سوی کارشناسان برق اعلام می‌شود مد نظر قرار بگیرد.

حیدری بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر همه دلسوزان در حال مدیریت مصرف برق هستند پذیرفتنی نیست که کولرهای امامزادگان در بعدازظهرها برای استراحت روشن شود و این امر برای خادمان و هیأت امنا تشریح شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: جلسات متعددی با خادمان و هیئت امنا از سراسر استان مازندران برگزار شد و با استفاده از کارشناسان مربوطه اقداماتی که به لحاظ فنی در کاهش مصرف برق اثرگذار است برای متولیان امامزادگان تشریح شد.

حیدری اظهار داشت: در کنار برخی امامزادگان، مستغلاتی اعم از مغازه یا زائر سرا فعالیت دارند که جداسازی کنتور برق امامزادگان با این مستغلات در دستور کار قرار گرفته که این اقدام در کاهش و مدیریت مصرف برق اثرگذار است.

وی گفت: خادمان و هیأت امنا نباید فقط دغدغه طرح‌های عمرانی داشته باشند بلکه در کنار آن باید دغدغه جدی فرهنگی با محوریت معرفی اعجاز و پیشینه‌های امامزادگان را هم برای زائران و افکار عمومی مد نظر داشته باشند.

حیدری افزود: مازندران دارای بیشترین امامزاده در ایران است و در حال حاضر یک هزار و ۳۶۱ امامزاده در این استان به ثبت رسیده است.

در مراسم روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در امامزاده قاسم (ع) بابل تنی چند از خادمان و هیأت امنا مازندران مورد تجلیل قرار گرفتند.

مصرف روزانه برق در استان مازندران حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات است که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، مردم با قطعی برق روبرو خواهند شد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۴۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.