پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای گرم و طوفان امروز مهمان آسمان مازندران

0


احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از روز گذشته با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و وزش بادهای شدید در استان بودیم به‌طوری‌که حداکثر سرعت باد امروز از کجور با ۸۶، سیاه‌بیشه ۷۹ ، آلا‌شت و رینه لاریجان ۶۱و بلده ۵۱ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است‌.

وی با اشاره به وزش باد گرم شدید به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان، افزود: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع استان،  احتمال وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق مستعد ارتفاعات و آسیب به سازه‌های کم مقاوم و خزانه‌های برنج نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: باتوجه به این شرایط توصیه هواشناسی پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

اسدی بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی،  با شکل‏‌گیری جریانات خنک شمالی روز  پنج‌شنبه پنجم فروردین شاهد کاهش محسوس دما ( بین ۱۰ تا ۱۵ درجه) ، وزش باد شدید خنک شمالی ، مواج شدن دریا و رگبار  باران هستیم.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از اواخر امروز تا روز جمعه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.