پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار دامپزشکی مازندران نسبت به خرید دام قربانی از افراد دوره‌گرد

0

روابط عمومی دامپزشکی مازندران از قول مدیرکل این مجموعه اعلام کرد که از شهرداری های استان خواسته شده در هر شهر دو مکان برای عرضه دام زنده قربانی تعیین کنند تا اکیپ های ثابت دامپزشکی متشکل از کارشناسان با معاینه دام زنده سلامت آن را تائید نمایند.

دکتر سیدحسین رضوانی با تاکید بر رایگان بودن کلیه خدمات دامپزشکی در ایام عید قربان، گفت: در روز عید قربان کارشناسان در کلیه ادارات دامپزشکی آماده پاسخگوئی به مسائل بهداشتی شهروندان می باشند و مردم می توانند بعد از قربانی نمودن لاشه دام را به ادارات دامپزشکی و یا میادین اصلی شهر که اکیپ های ثابت ما در آن مستقر هستند مراجعه تا لاشه ها و اندرونه های خوراکی شامل دل، جگر، قلوه و ریه توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی سلامت قرار گیرد.

وی افزود: در صورت تمایل شهروندان کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان آماده کشتار دام بوده و دامپزشکان و روحانیون ناظر شرعی در صبح روز عید قربان در آنجا مستقرند و دامها را مورد معاینه قرار داده و سلامت دام و گوشت استحصال شده و حلیت دام قربانی را به صورت رایگان تائید می کنند.

رضوانی از مردم خواست تا به منظور تامین سلامت خود و خانواده از خرید دام های لاغری مفرط، پشم های ژولیده ، لنگش ، بیماریهای گوارشی همچون اسهال، کچلی یا ریختگی پشم و مهم تر از همه دارای کنه هستند جداً خودداری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست تا از کشتار دام در معابر عمومی پرهیز کنند و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماریهای مشترک همچون بیماری تب کریمه کنگو، علاوه بر رعایت نمودن بهداشت فردی و استفاده از دستکش در زمان کشتار و قطعه بندی گوشت، لاشه دام قربانی شده حداقل بمدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

طبق تقویم دوشنبه بیست و یکم مرداد ماه جاری روز عید سعید قربان است.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.