پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر آماده بهره‌برداری است

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

بهروز امامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر، با اشاره به اینکه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: کوره شماره یک نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را روشن کردیم و چند روزی باید این روند ادامه داشته باشد و روشن باشد.

وی افزود: تاکنون هیچ مشکلی پس از روشن کردن کوره‌ها به وجود نیامده است و به همین دلیل خط شماره ۲ نیز امروز روشن خواهد شد و سپس کم کم حرارت افزایش داده می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار شرکت T.T.S در استان مازندران تصریح کرد: وقتی کوره‌ها روشن می‌شود در اصطلاح فنی یک عملیات کیورینگ دارد یعنی عایق داخل کوره‌ها به صورت آرام آرام پخته شدن تا جلوی طرف خوردگی احتمالی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بخش راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز تست سرد و گرم نیز انجام خواهد شد که مرحله به مرحله انجام می‌شود، گفت: البته اصل کار، روشن کردن کوره‌ها بود که شروع به کار کرد و تا چند روز نیز عملیات کیورینگ یا همان پخته شدن عایق‌های داخل کوره‌ها صورت می‌گیرد و سپس به مرور حجم زباله و سوزاندن آن افزایش داده می‌شود و درجه حرارت نیز آرام بالاتر می‌رود.

امامی عنوان کرد: چند ماه نیز باید عملیات ونت انجام شود یعنی گرد و غباری که در هنگام ساخت و نصب تجهیزات نیروگاه در داخل بویلر و لوله‌ها مانده است توسط بخار تولید شده به بیرون هدایت می‌شوند و بدین ترتیب پاک‌سازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تکمیل است، تصریح کرد: رسماً با مسؤولان نامه‌نگاری کردیم که آمادگی افتتاح و بهره‌برداری از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر را داریم و اگر امکانش باشد مسؤولان ارشد دولتی جهت افتتاح و بهره‌برداری به شهرستان نوشهر دعوت شوند.

نماینده تام‌الاختیار شرکت T.T.S در استان مازندران درباره میزان هزینه‌های صورت گرفته برای احداث نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اظهار کرد: قرارداد ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر از نظر ارزی حدود ۱۴ میلیون دلار و از نظر ریالی حدود ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: برای بخش تجهیزات بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان و بخش ساختمانی نیز حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

امامی درباره دغدغه‌های زیست‌محیطی پیرامون فعالیت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر با تأکید بر اینکه از نظر زیست‌محیطی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیروگاه زباله سوز تهران که چند سال در حال فعالیت است، ضوابط محیط‌زیست را رعایت می‌کند و هیچ مشکلی از نظر زیست‌محیطی وجود ندارد و این در حالی است که تهران پایتخت بود و نخستین نیروگاه زباله‌سوز نیز در آنجا احداث و راه‌اندازی می‌شد و بنابراین حساسیت بیشتری نیز وجود داشت ولی مشکلی از این منظر وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین مزیت سیستم فعلی شاید از نظر تولید برق، راندمان آن بالا نباشد ولی دارای استانداردهای روز محیط‌زیست آمریکا است.

نماینده تام‌الاختیار شرکت T.T.S در استان مازندران اشاره به اینکه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر روزانه ظرفیت سوزاندن ۲۰۰ تن زباله را دارد و حتی ظرفیت سوزاندن زباله‌های شهرهای مجاور نوشهر را نیز دارد، گفت: خاکستر تولیدی نیز بر روی زباله‌های انباشته شده چند دهه‌ای در مجاورت این نیروگاه ریخته می‌شود و به اصطلاح آن را کاور می‌کند تا به مرور آلودگی به حداقل برسد.

به گزارش فارس؛ پروژه احداث کامل نیروگاه ۲۰۰ تنی زباله‌سوز نوشهر به متراژ ۱۱۰۰۰ متر مربع زیربنا و ۱۲۰۰۰ مترمربع محوطه‌سازی شامل احداث مخزن زباله به ارتفاع ۳۵ متر با اسکلت بتنی و سالن بویلرها، سوله های تفکیک و آموزش، دودکش بتنی به ارتفاع حدود ۶۵ متر طول و چندین سازه مرتبط دیگر است.

  / ۸۶۰۱۹/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.