پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروهای جهادی به خودسازی خود می‌روند و بازنمی‌گردند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، اقدامات خیرخواهانه گروه جهادی امام رضا (ع) استان ما که از بحران سیل تا کرونا بدون در نظر گرفتن مرزهای استانی، بسیار مؤثر واقع شده و گامی در جهت محرومیت‌زدایی کشورمان ایران بود، از رسانه ملی کشور در برنامه صبح ایران به معرض نمایش گذاشته شد.

*قضیه غواصی در روستای بیوز چه بود؟ 

این برنامه تلویزیونی با حضور رضا دهقان مسؤول این قرارگاه جهادی همراه بود، در ابتدا فیلمی از غواصی آقای دهقان و همکارانش پخش شد، سپس وی، به توضیح در ارتباط چگونگی انجام این کار جهادی پرداخت و اظهار کرد: سیل ۹۸ ، شمال تا جنوب کشور را درگیر کرد، ما از مازندران به آق قلا در گلستان، سپس لرستان و خوزستان و در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کردیم.

در سیل خوزستان، بخش اسماعیلیه روستای بیوز لوله کشاورزی آب را به داخل رودخانه هدایت می‌کرد تا جایی که مردم نگران بودند که کل روستا به زیر آب برود.

قبل از ورود ما غواصانی برای مسدود کردن راه این لوله به داخل اب رفته بودند ولی بی‌فایده بود تا اینکه ما در قرارگاه جهادی امام رضا (ع) به همان روستا رفتیم، من هم که ۱۳ سال پیش در دوران سربازی سه ماهی آموزش غواصی دیدم داوطلب شدم وقتی از روستاییان لباس غواصی خواستم گفتند اصلا می‌دانید آب تاریک یعنی چه؟ خطر مرگ دارد!

‌* تماس با دخترم شاید ‌و داع آخر! 

دهقان ادامه داد: من گفتم ما یک جان ناقابل بیشتر نداریم، آن هم مهم‌تر از نگرانی و چشم‌انتظاری این مردم نیست، قبل از پوشیدن لباس و ورود آب فقط با دخترم تماس گرفتم، چون یک ماهی بود که ندیده بودمش… دلم گیر این مردم بود به داخل آب رفتیم به لطف خدا حوضچه‌ای که لوله در کنارش قرار داشت را فقط با لمس پیدا کردیم بعد به کمک خاک به‌طور کامل لوله را مسدود کردیم و موفق شدیم روستایی را از خطر احتمالی به زیر آب رفتن نجات بدهیم.

وی درباره فعالیت این قرارگاه می‌گوید؛ قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در سال ۱۳۹۳ در تهران شکل گرفت که در حال حاضر در ۳۱ استان کشور فعال است نیروهای ما برای کمک به مردم به‌صورت دلی به مناطق کم برخوردار می‌روند تا در حوزه‌های مختلف کمک‌رسان باشند در بحران سیل و کرونا در استان مازندران کارهای بزرگی انجام دادیم.

* کرونا طیف گسترده‌ای از مردم را جهادگر کرد!

وی درباره کرونا نیز می‌گوید؛ من خودم اهل محمود آباد مازندران هستم البته کمک محدود به استان‌مان نیست ولی وقتی در بحران کرونا همه باید به پیام “در خانه بمانید” گوش می‌دادند،  حضور مردم و به‌خصوص شیرزنان در کارگاه‌های تولید ماسک و گان برایم جالب بود، برخی مزون و لوازم در اختیار ما می‌گذاشتند  هر کسی هر چیزی داشت به میدان می‌آورد و همه در قالب یک تیم برای مردم کار می‌کردند.

*کار دلی که باشد، که بر دل می‌نشیند 

وی بیان کرد: ما در قرارگاه تفاوت زیادی با نیروهای هلال احمر نداریم فقط اینکه بر پایه باور قلبی‌مان ایستادیم دوست داریم هر جا که نیاز است کمکی کنیم، شاید برخی فکر کنند کار در قرارگاه جهادی بر پایه بی‌نظمی است ولی ما برای ورو به مناطق محروم تیم تفحص برای شناسایی، تیم عمرانی برای ساخت و ساز، تیم دانپزشکی برای رسیدگی به دام‌، کادر پزشکی و بهداشتی و غیره داریم.

در ادامه به روایتش در حوادث سال گذشته می‌پردازد؛ در سیل سال اخیر در سیستان و بلوچستان وقتی وارد فنوج شدیم دیدیم که برخی از بانوان چه استعدادی در حوزه تولیدات حصیری دارند از این رو به فکر فروش مجازی تولیدات‌شان افتادیم، در یک سال اخیر پنج ماه در استان‌های دیگر حضور داشتیم.

خودم وقتی وارد این کار شدم اعتقادم به کمک به مردم بود و با توجه به اینکه خداوند در قرآن ” کلمه لایتحسب” را بیان کرده له معنای اینکه روزی را از جایی ک فکرش را نمی‌کنیم می‌رساند، همسرم هم کمک کرد و علیرغم دلتنگی همراه من شد.

*سامانه سایه کار جهادگران را آسان کرد

این مسؤول به سامانه سایه اشاره کرد و گفت: یک سری از نخبگان و جوانان این سامانه را برای انتقال دادن لوازم نو یا دست دوم به نیازمندان به صورت شفاف در این سامانه به اشتراک می‌گذارند در حال حاضر هزار و ۸۵۰ گروه خیریه‌ای در کشور در ابن سامانه عضو هستند.

قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با آغوزش باز از کسانی که بخواهند کمک کنند استقبال می‌کند دغدغه ما حل مشکلات مردم است تا بواسطه آن کشور را به سر و سامان برسانیم.

*نیروهای جهادی به خودسازی خود می‌روند و بازنمی‌گردند

وی در پایان گفت: کار ما دلی است!  شاید ظاهرش مفهوم کمک کردن به  مردم را بدهد  ولی در اصل خودسازی است کسی که وارد این کار شود غرق خواهد شد و نمی‌خواهد به عقب برگردد، همچون زائری که در پیاده‌روی اربعین هر سال شرکت می‌کند اگر بپرسید چرا دوباره می‌گوید؛ دلم مرا را با خودش می‌برد همچون آهن‌ربا کشش دارد، کمتر کسی را در دنیا پیدا می‌کنید که از کمک کردن به مردم پشیمان شده باشد.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.