پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوشهر سه باب کتابخانه عمومی نیمه‌تمام دارد

0

حمیرا پورعلمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشرفت فیزیکی این پروژه های فرهنگی نیمه تمام را ۷۰ درصد اعلام کرد.

وی گفت: عملیات اجرایی این کتابخانه ها از سال ۹۲ شروع شده و در حال رایزی برای جذب اعتبار یک میلیارد تومانی هستیم تا در سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

پور علمی افزود: این کتابخانه ها هر کدام با زیربنای ۲۹۰ متر مربع در دو طبقه در در شهر کجور ، روستای کوشکسرا در بخش مرکزی و روستای کوهپر علیا بخش کجور در حال ساخت است.

وی با اعلام این که در حال حاضر فضای کتابخانه های شهرستان نوشهر یک هزار و ۲۰ متر مربع است ، گفت که با بهره برداری از این سه کتابخانه فضا به یک هزار و ۷۵۰ متر مربع خواهد رسید.

این مسئول تعداد کتابخانه های موجود شهرستان نوشهر را هفت باب اعلام کرد و توضیح داد: از این تعداد سه با کتابخانه نهادی (عمومی) است، یک کتابخانه روستایی است که به صورت مشارکتی اداره می شود و بقیه مربوط دیگر ارگانها است.

وی افزود: امسال با اضافه شدن یکهزار و ۳۲۰ نسخه کتاب جدید به کتابخانه های نهادی شهرستان تعداد کتابهای این نهاد به ۱۱۹ هزار و ۵۲۰ نسخه رسید.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نوشهر با اشاره به افزایش چهار درصدی عضویت در کتابخانه های نهادی(عمومی) شهرستان گفت: هم اکنون ۹ هزار و ۶۵۰ نفر که بیشتر این افراد را دانش آموزان و جوانان تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۳ کتابخانه نهادی(عمومی) شهرستان روزانه ۳۵۰ نفر مراجعه کننده دارند.

پورعلمی نشست کتابخوانی تخصصی، قصه گویی، مسابقات فرهنگی، ایستگاه نقاشی، رونمایی از کتاب ، جلسه نقد و بررسی کتاب، تور کتابخوانی و اهدای کتاب به کودکان بیمار در بیمارستان ها را بخشی از اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد.

شهرستان نوشهر با برخورداری از ۱۲۰ روستا و سه نقطه شهری دارای دست کم ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲ برابر جمعیت متغیر در غرب مازندران قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.