پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوازنده ۱۰۰ ساله دوتار مازندران درگذشت/ فقدان یک هنرمند باهوش

0

علی مغازه‌ای پژوهشگر و دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار»، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام خبر درگذشت اصغر ابراهیم نژاد توضیح داد: استاد اصغر ابراهیم نژاد از نوازندگان دوتار یا به اصطلاح «دوتاری» منطقه بهشهر استان مازندران بود که به گفته بسیاری از دوستان و آشنایش سنی بالای ۱۰۰ سال داشت و در مدت حیات خود همواره جزو بهترین و شناخته‌شده‌ترین هنرمندان دوتارنواز منطقه بودی که دستی هم بر خوانندگی داشت.

وی افزود: او اگر چه طی سال‌های پایانی عمرش به دلیل ضعف در شنوایی نمی‌توانست ساز خود را کوک کند اما پیش از این همواره از جمله نوازندگان مطرحی بوده که قدرت بسیار خارق‌العاده‌ای در حافظه شعری و آوازی داشت.

این پژوهشگر بیان کرد: طبق تازه‌ترین شنیده‌های بنده از بیمارستان خاتم‌الانبیای بهشهر دلیل مرگ استاد ابراهیم نژاد ضعف جسمی و قلبی بوده که ارتباطی هم با کرونا نداشت. به هر حال او بدون تردید یکی از بزرگان و کهن‌سالان منطقه گرجی محله بهشهر بود که طی سال‌های فعالیت خود در عرصه آثار گوش نوازی را منتشر کرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: استاد اصغر ابراهیم نژاد در منطقه محل سکونت خود به کربلایی اصغر هم مشهور بود که اصولاً در زندگی انسان ساکت و آرامی بود و این بسیار نکته جالب و قابل تعمقی است که این هنرمند در روز اربعین دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 5043307
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.