پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه سیار خودرویی دفاع مقدس در مازندران برگزار می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه سه شنبه در چهارمین جلسه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با حضور استاندار، مدیران کل، فرمانداران، فرماندهان سپاه نواحی و شهرداران به صورت ویدئوکنفرانس در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور اظهار داشت: ستاد استانی با تشکیل ۱۵ کمیته آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه ستاد شهرستانی نیز با ریاست فرمانداران و دبیری سپاه تشکیل شد، افزود: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد در استان آغاز شد و انتظار ما این است مسئولین در سطح شهرستان‌ها با جدیت برنامه‌های گرامیداشت را برگزار کنند.

سردار ملکی از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: این نمایشگاه با با مسئولیت سپاه کربلا و مشارکت ۴۰ دستگاه نظامی و غیرنظامی دایر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از افتتاح نمایشگاه استانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولین و کارکنان دولت در روز دوشنبه ۳۰ شهریور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد.

وی خواستار برپایی نمایشگاه سیار خودرویی در سطح شهرستان‌ها شد و نسبت به برپایی این نمایشگاه و روایتگری دفاع مقدس در اماکن و میادین شهرها تأکید کرد.

این مسئول همچنین بر ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه‌های مجازی در فضای مجازی در شرایط کرونایی تأکید کرد و با بیان اینکه در این راستا ۱۲۰ قطعه سند جنگ و دفاع مقدس در اختیار کمیته‌ها و ستاد شهرستانی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با نمایش این اسناد، فرهنگ دفاع مقدس را به مخاطبان و به ویژه نسل جدید و جوان منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به تکریم ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی اظهار داشت: این مراسم در اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و در مراسم استانی به صورت نمادین ۲۵۰ تن از رزمندگان سپاه، ارتش، ناجا، جهاد و خانواده‌های معزز شهدا مورد تکریم قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه سهم رزمندگانی که باید در سطح شهرستان‌ها و ادارات و سازمان‌ها مورد تکریم قرار گیرند به آنها اعلام شده است، مدت زمان این برنامه را تا ۳۰ مهر اعلام کرد و گفت: رزمندگان آثار و برکات دفاع مقدس هستند و تکریم از آنها وظیفه ماست.

وی همچنین از چاپ ۵۰ کتاب دفاع مقدس تا پایان سال ۹۹ خبر داد و با بیان اینکه در مراسم تکریم از رزمندگان در ۳۱ شهریور از هشت کتاب و ۱۸ کتاب صوتی نیز رونمایی خواهد شد.

کد خبر 5019209
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.