پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری- 22 خرداد 1394

0

 

به گزارش آهنگری کیاسری خبرنگار چهاردانگه نیوز،نماز وحدت آفرين جمعه مورخه 22خرداد94 بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمين تيموري امام جمعه چهاردانگه در شهر  كياسر اقامه گرديد.

 

ايشان در طليعه بيانات خويش نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي سفارش كردند و بيان داشتند درس تقوا را از وجود ارزشمند پيامبر گرامي اسلام بگيريم كه حضرت به اصحاب خود خطاب كردند آيا به شما خبر بدهم از چيزي كه اگر آن را انجام دهيد شيطان از شما دور مي شود مثل دور بودن مشرق از مغرب ، گفتند: آری، حضرت فرمودند: روزه گرفتن روی شیطان را سیاه می کند، و صدقه دادن كمر او را می شکند، و دوست داشتن به خاطر خدا و مواظبت بر انجام عمل صالح ریشه او را قطع می سازد، و استغفار کردن رگ حیات او را قطع می سازد.

 

امام جمعه محترم در ادامه سلسله بحث هاي  خود را پيگيري كردند و افزودند يك سري سئوالاتي مطرح كرديم يكي از آن سئوالات اين است كه چرا خداوند پيامبران را ارسال كرد ؟ آيا عقل و خرد و دانش نمي تواند راه را به ما نشان دهد؟ از قرآن بپرسيم : قرآن مي فرمايد اي شما انسان ها براي اينجا آفريده نشديد در اينجا آزمون مي شويد ، براي جاي ديگر آفريده شديد ، پيامبران آمدند بشارت دهند ، مژده دهند ، بيم و انذار دهند ، فرداي قيامت انسان ها نمي توانند بگويند ما از قيامت و بهشت و جهنم خبري نداشتيم ، خدا  مي فرمايد اين همه پيامبر فرستاديم چرا گوش به حرف پيامبران ندادي ، پس براي اتمام حجت پيامبر را فرستاد . ايشان افزودند: سعادت انسان در اين است كه انسان راه صحيح را آگاهانه و با شناخت  انتخاب كند  چه ابزاري داريم كه ما را به اين آگاهي و شناخت برساند ، حس انسان محدوديت دارد تا كجا را مي تواند درك كند ، حس تفسيري كه از جهان دارد مي گويد جهان كهنه كتابي است كه اول و آخر ندارد اما وحي مي گويد انا لله و انا اليه راجعون ، اول و آخر را مشخص مي كند. عقل انسان هم محدوديت دارد كليات عالم را درك مي كند اما جزئيات را نه ، عقل و خرد انسان با انواع و اقسام موانع مواجه است پس ما نياز به وحي داريم ، انبياء آمدند تا انسان ها را هدايت و رهنمود كنند.

 

خطيب جمعه چهاردانگه  در فرازي ديگر از بيانات خويش به در پيش بودن ماه رمضان اشاره كردند و با بهره گيري سخنان پيامبر اسلام بيان داشتند ماه رمضان شهر الله است مردم در اين ماه به ضيافت و مهماني خدا مي روند اين ماه داراي بركت و رحمت و مغفرت است انسان در اين ماه قيمتي مي شود ، نفستان تسبيح ، خوابتان عبادت و دعايتان مستجاب ، بدبخت كسي است كه در اين ماه آمرزيده نشود.

 

حجت الاسلام  تيموري با اشاره به سالروز انتقلاب فرهنگي ، بيان داشتند بايد در مقابل انواع و اقسام تهاجم فرهنگي دشمن به هوش باشيم و از تجمل گرايي و اسراف دور شويم ايشان بسياري از مشكلات فرهنگي جامعه را در توجه نكردن به تهاجم فرهنگي دشمن دانستند .

 

ايشان در بخش ديگري از بيانات خويش با اشاره به سالروز تشكيل جهاد سازندگي به نقش ارزنده اين نهاد در عمران و آباداني روستاها اشاره كردند و افزودند در ديداري كه با استاندار محترم مازندران داشتيم ايشان مسئولين را موظف كردند در رابطه با راه و گردشگري و كشاورزي منطقه مسئوليني كه مصوباتي را بر عهده گرفتند به تعهدات خود عمل كنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.