پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نفوذ هوای گرم در مازندران طی ۳ روز آینده

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که از فردا دوشنبه به دلیل نفوذ سامانه کم فشار  بر مناطق کوهستانی و سپس سواحل دریای خزر ، شهروندان شاهد آسمانی آفتابی تا نیمه ابری در ارتفاعات و مناطق جلگه ای و وزش باد گرم خواهند بود.

هواشناسی مازندران در پیش بینی های خود آورده است که این جریان در روز چهارشنبه به اوج خود می رسد و مردم استان در اواسط روز شاهد  گرم شدن هوا، تابش داغ آفتاب و وزش باد گرم خواهند بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای امروز دمای هوا در مناطق جلگه ای در گرم ترین ساعت به حدود ۱۴ درجه سانتیگراد رسید که روز چهارشنبه پیش بینی می شود در گرم ترین ساعات روز دمای هوا به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

سعید غلامپور اظهار داشت: گرما در طول روز و اواخر روز خواهد بود و در ساعات صبح و شب شاهد کاهش محسوس دما هستیم.

وی به علت گرم بودن، تابش خورشید اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش رطوبت هوا ، لایه های محافظ از جو کنار رفته و تابش آفتاب مستقیم و بدون محافظ خواهد بود.

کارشناس هواشناسی همچنین افزود: با وجو اینکه برای روز پنجشنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری است ، اما از عصر پنجشنبه تا شنبه هفته آینده با تغییر جریانات آب و هوایی بتدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران در سراسر مازندران پیش بینی می شود که در مناطق کوهستانی به صورت بارش برف خواهد بود.

هم اکنون ایستگاه هواشناسی بندر امیرآباد با ۱۳ درجه گرم ترین و بلده نور با پنج درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه های هواشناسی مازندران است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.