پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظارت دقیق بر خرید سالم پرتقال مازندران برای ذخیره‌سازی شب عید

0

بر اساس اعلام کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید کشور استان مازندران  مسوول  خرید و تامین ۴۰ هزار تن پرتقال به قیمت ۴۵ هزار ریال در هر کیلوگرم شده است.

مهدی گلچوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مقوله ظرفیت تولید و سالم و صادرات مازاد برمصرف انواع محصولات کشاورزی ازجمله برنج ، مرکبات ، آبزیان، گل و گیاه و دام وطیور استان اشاره کرد و گفت: خرید و ذخیره میوه سالم پرتقال برای شب عید نیز آبروی استان است که باید به درستی به دست مصرف کننده برسد.

وی قیمت ۴۵هزار ریال در هر کیلوگرم برای ذخیره پرتقال شب عید را مناسب برای باغداران دانست و در عین حال گفت که میوه باید سالم و بر اساس مقررات توسط اتحدیه باغداران و سورتینگ داران خریداری و عرضه شود.

مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران نسبت به سوء استفاده احتمالی دلالان در قیمت گذاری مرکبات بویژه پرتقال ابراز نگرانی کرد و گفت : با توجه به هزینه مراقبت از باغات مرکبات از جمله مقابله با آفت مگس میوه، بازرگانی این میوه پائیزی باید مورد نظارت دقیق تری قرار بگیرد.

گلچوب تاکید کرد: مقوله بازرگانی و صادرات میوه سالم مرکبات باید مورد توجه قرار بگیرد این رویکرد  طبق دستور صریح استاندار مازندران از طریق دستگاه های نظارتی مراقبت و پیگیری می شود.

مجموع باغ های مرکبات استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال ، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

برداشت ارقام زودرس نارنگی در مازندران از ۱۵ شهریور ماه آغاز شد و اکنون نارنگی های دیر رس نیز به مرحله برداشت رسیده است.  برداشت پرتقال که ۷۰ درصد سطح باغات مرکبات استان را تشکیل می دهد از نیمه دوم آبان ماه  شروع می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.