پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نامه رئیس مجلس برای ابلاغ حواله قیر به رئیس‌جمهور

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، کمال علیپور عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر زیراب با گرامیداشت نام و خاطره شهدا و تقدیر از شهردار و اعضای شورای شهر زیراب، گفت: مطالبه‌گری و پیگیری برای کاهش مشکلات لازم است و اگر مطالبه‌گری نباشد، مشکلات می‌ماند.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه‌، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور داریم و طرح‌هایی به نتیجه می‌رسد که پیگیری و مطالبه‌گری برای آن انجام شود، افزود: اعتبارات کشور، سقفی دارد و با مطالبه‌گری خود باید به اهداف دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سوادکوه از ردیف ‌اعتبار‌های محروم کشور برخوردار است و کمتر از این نام استفاده می‌شود و در سوادکوه از سه درصد نفت که عدد بزرگی است و مناطق محروم هم زیاد در کشور نداریم و این اعتبار برای مناطق محروم است، خاطر نشان کرد: مطالبه‌گری باید با هوشمندی همراه باشد و از این اعتبارات زیاد داریم و موضوع بازآفرینی شهری فرصت بزرگی برای شهرداری است.

نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی که عضو شورای شهر شد به مردم قول داد که کار کند و اعضای شورا‌ها فکر کنند که فرماندار و نماینده وجود ندارد و برای درآمد‌زایی پایدار فکر کنند و برنامه بنویسند و ما ‌کمک می‌کنیم.

علیپور خواستار استفاده از طرح باز‌آفرینی در شهر‌ها شد و با بیان اینکه اگر شهرداری و شورای شهر سرمایه‌گذار بیاورد و طرح بازآفرینی تعریف کند، تا ۵۰۰ میلیارد تومان هم با معاون وزیر هماهنگ می‌کنم تا کمک شود، افزود: اعضای شورای شهر و شهرداری، مطالبه‌محور و طرح‌محور و به فکر درآمد پایدار باشند.

نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرهایی که معرض تهدید سیل قرار دارند،گفت: احداث پل دوم، ضرورت دارد و شهرداری هم ۲ میلیارد بدهد تا طرح پل دوم شهر آغاز به کار شود.

وی خواستار آسفالت خیابان کنار راه‌آهن در شهر زیراب شد و از مدیر‌کل راه‌آهن مازندران که به همراه سرپرست فرمانداری سوادکوه در جلسه حضور داشت، خواست تا احداث زیر‌گذر‌ها و روگذر‌ها را برای رفاه مردم انجام دهد و به آنان کمک می‌شود و برای بازآفرینی شهری باید طرح توسط  شورای شهر آماده باشد و با مدیران ملی هماهنگی می‌کنم.

نماینده قائم‌‎شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی از هماهنگی برای اختصاص ۴ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت به خسارت‌دیدگان سیل ۹۴ در شهر زیراب خبر داد و اظهار کرد: مدیریت محلی نباید اجازه می‌داد که موضوع خسارت سیل در فرآیند قضایی قرار گیرد و باید توسط مدیران شهری مدیریت می‌شد و به حقوق مردم توجه شود تا کسی که متضرر شد بیشتر ضرر نکند.

علیپور با بیان اینکه در قانون دیده نشد که دولت برای پرونده قضایی که شهرداری محکومیت داشته باشد، کمک مالی بدهد و برای ضعف مدیریت شهری پول بدهد، افزود: شاهد پیگیری شهردار، شورای شهر و فرماندار بودیم و مدیران هم دیدند که حق با شماست و حادثه غیرمترقبه بود و کمک کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از کمک به شهرداری زیراب برای تأمین ماشین‌آلات شهرداری خبر داد و با بیان اینکه برای پارک میان‌سی با شهرداری همکاری می‌کنیم و شورا و شهرداری هم پیگیری کنند، گفت: نامه دریافت حواله قیر توسط رئیس مجلس شورای اسلامی برای ابلاغ به رئیس جمهور ارسال شد.

 /۸۶۰۱۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.