پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نامه ای سرگشاده به شهردار و اعضای شورای شهر کیاسر

آقای مصطفی عرفانی، یکی از کاربران پایگاه خبری چهاردانگه نیوز که تا کنون مطالب و تصاویر زیبایی از ایشان در این پایگاه خبری منتشر شده، اینبار نامه ای سر گشاده خطالب به مسئولین نوشته و درد دل جوانان شهر کیاسر را بازگو کرده است.

13

 

آقای مصطفی عرفانی، یکی از کاربران پایگاه خبری چهاردانگه نیوز نامه ای سر گشاده خطالب به مسئولین نوشته و درد دل جوانان شهر کیاسر را بازگو کرده است. از آقای عرفانی تاکنون مطالب و تصاویری در باره موضوعات مختلف در این پایگاه خبری منتشر شده است.

 

………………………………………………………………

 

نزدیک به دو سال است که به واسطه حضور در پروژه خط انتقال گاز، در «کیاسر» یا بهتر بگویم «شهر کیاسر» ساکن هستم. می خواهم برخلاف دفعات پیشین که از زیبایی های این منطقه برایتان تصویر می فرستادم، این بار با شما درد دل کنم. زیرا تنها جایی که شاید صدایم شنیده شود، همین پایگاه خبری چهاردانگه نیوز است. اینجایی که به واسطه زحمت شما مدیران این سایت رشد کرده و چشم و گوش مردم چهاردانگه شده است. این دلنوشته ام بخاطر جوانان کیاسری است که با آنها خو گرفته و عجین شده ام. برای نوشتن این چند خط، روزها و شاید ماه ها در فکر فرو رفتم که بپرسم: چرا؟

 

نامه ای سرگشاده برای شهردار و اعضای شورای شهر کیاسر

 

آقای شهردار کیاسر

آقایان اعضای شورای شهر کیاسر!

سلام؛

از طبیعت زیبا و آب و هوای عالی این منطقه بگویم یا از حال و روز جوانان کیاسر که سالهاست خراب است و طوفانی؟ یا از روزگار نامناسب شهر کیاسر که سخن و گلایه فراوان است؟ این روزها که به واسطه تعطیلات تابستانی و آب و هوای عالی کیاسر، خیل عظیم مسافران به این منطقه آمده اند، خبر دارم که بیشتر دلسوزان بجای خوشحالی، بر ناراحتی شان افزون شده است. آن هم بخاطر اینکه از صنعت مهم و پردرآمد توریسم، هیچ منفعت مادی برای شهر کیاسر و جوانانش نمی ماند و بسا مسافرانی که بار اولشان بوده که پای در این وادی گذاشته باشند اما با این اوضاع نابسامان، نه تنها دیگر قدم در این شهر نمی گذارند، بلکه خاطره و آوازه بدی از این شهر برای دوستان و اقوام هم خواهند گفت.

 

من حق را به مسافران می دهم، می خواهید بدانید چرا؟ بگذارید تا برایتان بگویم!

 

از مسافری سرافکنده که پیش از طلوع آفتاب به در خانه شهروند کیاسری می رود و طلب آبجوش میکند تا برای نوزاد خردسالش شیرخشک درست کند! چون در این شهر حتی یک مغازه هم تا صبح باز نیست که مسافران آب جوش خود را از آنجا تهیه کنند.

 

مسافرانی که به دنبال پیدا کردن سر پناهی برای شب مانی هستند و دریغ از یک مهمانسرا و یا اتاق مناسب برای اسکان! جالب تر اینجاست اگر بخواهند در فضای باز هم اطراق کنند، باز جای مناسب و حتی زمین مسطح در این شهر پیدا نمیشود برای چادر زدن!

 

مسافران خسته در شهر کیاسر از کجا غذا تهیه کنند؟! مسافران به کجا باید بروند! 70 کیلومتر باید بروند به سوی ساری به سوی به سمنان؟ آیا آشپزخانه و رستوران مناسبی در این شهر سراغ دارید؟

 

هنوز می گوییم مسافران خسته، بخاطر آب و هوا عالی این منطقه، مشکلات و کمبودها را نادیده می گیرند و در شهر می مانند، سوال اینجاست در کدام پارک و بوستان از این آب و هوای فرح بخش لذت ببرند؟

 

پس حق بدهید که مسافران وارد شده به کیاسر، پایشان را بر پدال گاز خودرو بفشارند و از کیاسر فرار کنند! و البته که سیاهی دود اگزوزش می ماند بر شهر کیاسر و شرمندگی برای مسوولان!!

 

نمیدانم چگونه بگویم آقای شهردار! من شما را تنها در عکسی دیدم که در برف زمستان گذشته با ژستی مسوولانه رو به دوربین سخن از کمک به هموطنان کردید!

آقایان اعضای شورای شهر کیاسر! کاش بخاطر جایگاه خود و مسوولیتی که بر دوشتان سنگینی می کند، بر سر و روی شهر کوچک و کهن کیاسر که در شکل و شمایل به شهری نونهال می ماند اما رشدی نکرده و هم چنان در وضعیت روستایی اش مانده، دستی بکشید. داوری تاریخ فردا برای شما نیز خواهد بود، هم چنانکه برای شهرداران و مسوولان پیش از شما نیز بوده است.

 

مصطفی عرفانی  –  28 تیرماه 1394

 

13 نظرات
  1. اتابک می گوید

    بادرود. با تشکر از آقای عرفانی. در مورد نبود مدیریت در میدان کیاسر با یک بنده خدایی در همان تعطیلات عید فطر مشغول صحبت بودیم که این بنده خدا میگفت که هر چی پیشنهاد میدهیم به شورا شهر اصلا هیچ فایده ای ندارد. مکانی برای استراحت امن مسافران وجود ندارد. لااقل اعضا شورا و یا بخشداری باید دو تا از نانواییها را حمایت می کردند تا آنها بتوانند در این چند روز پخت نان بیشتری داشته باشند. قحطی نان در کیاسر، به قول این دوست عزیزمان که رستوران و یا کبابی خوب هم که در اطراف کیاسر وجود ندارد. شورا شهر هم میتونست در این چند روز از مسافرین ورودی در یافت کنه و پول به دست آمده را صرف زیبا سازی و یا ساخت مکانی برای چادر زدن مسافران بکنه. بنده خودم از اینکه توریست وارد منطقه ما بشه و منطقه ما از حالت بکر بودنش را از دست بده شدیدا مخالفم ولی به ناچار در جایی که هیچ صنعتی وجود نداره مجبوریم از صنعت توریسم استفاده کنیم.

  2. علی جهان ارای می گوید

    با سلام، خدمت دوست عزیز، در نگاه اول حرفهایتان بسار دلنشین و زیباست، اما در شهری که من نوعی پول حمل زباله را از دم منزلم نمیدم، در شهری که منابع درآمدش طبق شهرداری های دیگر صفر و زیر صفر است، شهری که آخر ماهش برای شهردارانش بابت پرداخت حقوق کارکنانش مانند جهنمه در شهری که عوارض سد معبر، ماده صد،اضافه بنا و… معنی ندارد، شهری که شهردار و شورایش رو دشمن خود میبیبیم، شهری که نماینده مجلسش کیاسری ولی آوردهاش از خیلی از روستاهای دیگر کمتر است چه انتظاریست جز اینکه اول یه سوزن به خود باید زد و …..

  3. دلیس می گوید

    نگارنده بدون هیچ اطلاعاتی این موضوع را نوشت بله هم می دانند که مشکل استان و شهرهای ما با گردشگری حل می شود مگر میشه با اعتبار ناچیز شهرداری کیاسر مجتمع گردشگری در شهر ساخت و گردشگر جذب کرد.شما از نماینده خود سوال کنید در طول هشت سال چه میزان اعتبار برای شهر خود جذب کردید اصلا بگو برای این شهر چیکار کردی. حتی شهر کیاسر از نمایندگی اداره گردشگری رنج می برد.زیرساخت گردشگری در این شهر فراهم نیست شهردار قرار بود در بام شهر مجتمع تفریحی توریستی احداث کند ولی متاسفانه منابع طبیعی و افراد جلوی کار شهرداری را گرفتند لطفا بدون اطلاعات و اعتبار مطلب نزنید

    1. جعفر می گوید

      سلام اگه اینطوره که شما میگین پس هیچ کسی نميتونه راجع به هیچ موضوعی اظهار نظر کنه. آدم باید انتقاد پذیر باشه و جواب انتقادات رو منطقی بده. قرار نیست کسی که از شهرداری انتقاد میکنه لزوماً کارشناس مسائل شهری باشه یا مثلاً کسی که راجع به فوتبال نظر میده مفسر فوتبال باشه یا راجع به یک غذا نظر میده حتماً آشپز باشه و…

  4. aaa می گوید

    به نظر بنده هر کس حق دارد مطلب خودش را بنویسد. شما نیز می توانید پاسخ مناسب خود را ارائه کنید.
    1- شهرداری با ادامه برنامه دو تعریض جاده ورودی وادامه آن بزرگترین کمک را به صنعت توریسم و افزایش آورده اقتصادی برای مردم را داشته باشد.
    2- در هر شهری که توریسم بیاید، خود مردم می بایست مدیریت اقتصادی لازم را برای بهره برداری حداکثر به انجام برسانند. البته شهرداری می تواند در مدیریت این پتانسیل نقش مهمی داشته باشد. به عنوان نمونه اطلاعات خانه های کرایه های موجود را با آدرس و شماره تلفن در سایت خود قرار دهد که مسافران محترم از قبل و از طریق تلفن خانه خود را انتخاب کرده باشند. شهرداری می تواند به سرمایه گذاران در خصوص تامین خانه اجاره ای، آپارتمان مسکونی و یا هتل تسهیلاتی از قبیل معافیت از مالیات های دریافتی شهرداری را ارائه نماید.
    3- مطلب دیگر نیز آن است اگر شما هتل 5 ستاره هم در کیاسر بسازید بسیاری از مسافران تصمیم می گیرند زیر چادر بخوابند و از همسایه ها نیز آب جوش بگیرند،. این را دیگر می شود در همه جای ایران دید.

  5. علی‌سلیمانی‌کیاسری می گوید

    بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
    برای حل مشکلات شهر همه باید دست به دست هم بدیم و اول از خودمون شروع کنیم و ببینیم هرکدوم از ما برای آبادانی کیاسر چه نقشی میتونیم ایفا کنیم و انداختن تقصیر گردن دیگران شانه‌خالی کردن از مسؤلیت هست…

  6. رضا می گوید

    لطفا اول به نوشته هات فکر کن بعد نامه بده
    اگ همه لطف کنن مالیات ها رو جدی بگیرن فکر نکنم اینطور بشه
    تا این حد کارکرد هم واسمون زیاده…

    1. شهروند می گوید

      سلام بر تمامی عزیزان، خوب اگه به نامه این عزیز دقت کنیم حرف های صحیح گفته، با مدیریت صحیح در بعضی موارد می تونیم پاره ای از مشکلات را حل کنیم با کم ترین هزینه مثل مدیریت بر کار نانواییها که مسافران و ….. را بر طرف کنیم و به دنبال محکوم کردن دیگران نباشیم، برای شهری زیبا همه باید تلاش کنند. از شهردار گرفته تا ……

  7. مصطفی عرفانی می گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز و تشکر بابت انتشار این نامه از دست اندرکاران چهاردانگه نیوز
    من دلیل این همه جبهه گیری دوستان رو نمی فهمم، بنده نه نفعی دارم نه ضرری
    فقط از دیدگاه یک شهروند عادی نظر خودمو بیان کردم و از نظر خودم و خیلی از دوستانم چنین مواردی وجود داره و باید رفع بشه.
    بله؛ حرف بعضی از دوستان هم درست که باید مردم هم همکاری کنند ولی وقتی ملت مسئولان همکاری کنند ؛ مردم هم در این مسیر قدم خواهند گذاشت.
    پذیرای نقد های بی غرض همه دوستان برای اعتلای کیاسر هستم تا شاید به گوش مسئولین و مردم برسه.
    موفق باشید

    1. علی جهان ارای می گوید

      باسلام دوباره وتشکر ازنقدتون من خودم از کارگران واحد خدمات شهری هستم پارسال منزل مسکونی بنده به علت بیمه نبودن خودروی اصلی کلا دراتش سوخت. شایدفکرکنین چقدر هوای مسئولان شهر رو داشته باشیم من از نزدیک مشکلات ونداریها رو میبینم واقعا بااین همه مخارج وکمبود بودجه حل کردن مخارج روزمره خود جگرشیر میخواد چه برسد به طرحهایی عمرانی وزیباسازی و توریستی و…..به نظرم بهترین مدیرکشور درچنین شرایطی نمیتونه کار کنه.شهرمون هم اونقدر عقب افتادست که واقعانیاز به همت ملی مسئولان داره اما صدحیف که سال به سال بدتر ازپارسال.

  8. اصغری می گوید

    البته مسافران آنقدرها هم سردرگم نمیمانند. مثلا آن مجتمع تفریحی آبشار که در ده کیلومتری کیاسر است واقعا جای مناسبیست.

  9. مسعود می گوید

    سلام؛متاسفانه به علت نبودن مدیریت صحیح در صنعت توریست سالانه مبالغ هنگفتی را از دست می دهیم,مبالغی که بخش 4دانگه را بینیاز از کمکهای با منت مسولین می کند,این بخش اگر مسول دلسوز داشته باشد واقعا بهشت ایران زمین می شود,البته من میدانم که چند مسول محدود و دلسوز وجود دارد ولی باور بفرمایید اکثر مسولین بخش به فکر … خود هستند و نمیگذارند کار به نفع پیش برود ….

  10. نا شناس می گوید

    با سلام لطفا آقایان محترم شورا و شهردار خواهشا بیشتر به شهر و شهروندان توجه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.