پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مُهر تایید بهداشتی برای صادرات بیش از چهار هزار تن فرآورده‌های دامی مازندران

0

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، حسین رضوانی افزود: در مدت ذکر شده کارشناسان قرنطینه دامپزشکی مازندران، نمونه برداری از پا و پنجه مرغ، ماهی خوراکی تازه و منجمد، شیر خشک و فرآورده های لبنی، مرغ منجمد و خوراک آبزیان را انجام دادند.

وی ادامه داد : برای کنترل وضعیت بهداشتی این محصولات مازندران، کلیه مراحل اعم از نمونه برداری، انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی برای تعیین حد مجاز آلودگی احتمالی و صدور مجوزهای لازم توسط کارشناسان مربوطه انجام و این محصولات صادر شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از ویتنام، هنگ کنگ، امارات، روسیه، ژاپن، ارمنستان، ازبکستان، گرجستان، آذربایجان و قزاقستان به عنوان کشورهای مقصد صادرات این محصولات استان  نام برد.

وی گفت: بر اساس قوانین داخلی کشور، دامپزشکی وظیفه نظارت بر امور تمامی  فرآورده های خام دامی را برعهده دارد.

رضوانی همچنین اعلام کرد: علاوه بر تایید وضعیت بهداشت این میزان محصولات دامی مازندران در ۶ ماهه نخست امسال  بیش از ۷۴۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار، حدود ۳۲ هزار عدد تخم مرغ خوراکی  و ۶۰ هزار قطعه جوجه یکروزه نیز با مجوزهای دامپزشکی اجازه صادرات از استان را دریافت کردند.

وی با اشاره به نحوه صادرات فرآورده های خام دامی گفت: کارشناسان دامپزشکی مازندران با درخواست تولیدکنندگان داخلی که در سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور ثبت می شود، اقدام به نمونه برداری از محموله های صادراتی کرده و پس از انجام آزمایشات و نتایج آزمایشگاهی حاصله بر اساس ضوابط کشور مقصد، محموله با مجوز دامپزشکی از مرزهای کشور خارج می شود.

پارسال  حدود ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از مازندران به خارج از کشور صادر شد که بیش از ۶۰ درصد از این حجم صادرات مربوط به یکی از واحدهای بزرگ لبنی و مابقی مربوط به سایر بخش های اقتصادی و تولیدی است.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.