پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهاجرت ورزشکاران ایرانی، نوعی فرار مغزهاست

مهاجرت ورزشکاران ایرانی، نوعی فرار مغزهاست

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی حوزه ورزش باید با بررسی علل خروج ورزشکاران از کشور بپردازد، گفت: سوء مدیریت‌ از جمله دلایل این رخداد تلخ است.

 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیوستن برخی از ورزشکاران ایرانی به تیم‌های ورزشی کشورهای دیگر و مشهود بودن این مسئله در مسابقاتی مانند المپیک، گفت: مهاجرت ورزشکاران خطری جدی برای این حوزه محسوب شده و مسئولان و سیاستگذاران ورزشی کشورمان باید نسبت به این مسئله مهم چاره اندیشی کنند.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله مهاجرت ورزشکاران از سال‌های گذشته شروع شده است، اظهارکرد: متاسفانه بی‌توجهی و کم لطفی به قهرمانان موجب شده تا برخی از این افراد حتی در تیم‌های ملی سایر کشورها حضور یابند و در مقابل هموطنان خودشان در میادین ورزشی رقابت کنند که جای تامل دارد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه حضور ورزشکاران ایرانی در تیم‌های ملی سایر کشورها به هیچ عنوان وجهه خوبی ندارد و این امر از دیدگاه عرف بین المللی نیز ناپسند است، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی این مهم باید با بررسی و آسیب‌شناسی، خروج ورزشکاران از کشور و پیوستن آن‌ها به تیم‌های کشورهای دیگر را علت‌یابی کند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بررسی شود که آیا عدم توجه کافی، تبعیض، مسائل مادی یا سوء مدیریت‌ها سبب این مهاجرت‌ها شده یا دلایل دیگری در میان مطرح است.

 

یوسف نژاد اظهارکرد: خروج ورزشکاران ایرانی همانند مسئله فرار مغزها است و برای کشور تبعات بد بسیاری به همراه دارد.

 

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهاجرت ورزشکاران و قهرمانان ایران، نگرانی جدی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: باید دید واکنش مسئولان ورزشی نسبت به این موضوع چه خواهد بود و آیا برای جلوگیری از ادامه این روند برنامه‌ای در دستورکار دارند یا به این امر توجهی نمی‌کنند./

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.