پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ممنوعیت تردد اتوبوس در محور کیاسر بزرگترین مانع توسعه گردشگری در بخش چهاردانگه

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می کند. از زمان ورود یک گردشگر، او برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه ها باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند. هر چه تعداد گردشگران بیشتری به کشوری وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد می شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوانی دارند، بسیار مهم است.

بخش چهاردانگه با قرار گرفتن در کریدور شمال به شرق و جنوب کشور و با داشتن جاذبه های مهم گردشگری همانند جنگل  هیرکانی، آب و هوای بسیار مطبوع، چشمه بی نظیر سورت در جهان، ابندان های پله و چورت، سایت موزه وستمین که غنی ترین  گنجینه دوره اشکانی را در جهان دارد،   از پتانسیل بسیار بالایی در جذب گردشگران برخور دار است.

به علت نا ایمن بودن محور کیاسر تردد اتوبوس در این جاده ممنوع می باشد به همین دلیل تورهایی که با اتوبوس قصد آمدن به منطقه  و بازدید اماکن گردشگری را دارند، امکان حضور ندارند.

تور ها چون با اتوبوس سفر می کنند هم باعث رونق در بخش اسکان گردشگری و هم پذیرایی می شوند و آورده بهتری برای منطقه  خواهند داشت تا مسافرانی که با خودرو شخصی سفر می کنند.

عباسی مسئول مجموعه  نگین گردشگری کیاسر در این باره می گوید:  تور های زیادی قصد سفر به چهاردانگه را دارند،  جون امکان تردد اتوبوس در محور کیاسر وجود ندارد، از آمدن به منطقه اجتناب می کنند لذا سرمایه گذاری که انجام دادم بلا استفاده مانده است و هزینه های جاری آن تامین نمی شود.

انتظار می رود پلیس راه با تردد اتوبوس هایی که به قصد گردشگری به منطقه می آیند، موافقت نماید. چون تنها راه خروج بخش چهاردانگه از وضعیت فعلی ، توسعه صنعت گردشگری می باشد.

تا موقعی که با تردد اتوبوس در محور کیاسر مخالفت می شود به علت عدم توجیه ا سرمایه گذاری، سرمایه گذار تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بخش تووریسم در چهاردانگه را ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.