پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معلولان مرکز خیریه شفیع زاده بابل کارت درمان ویژه دریافت می کنند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر سیدفرزاد جلالی روز سه شنبه در جریان ویزیت رایگان معلولان این مرکز توسط تعدادی از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: دانشگاه برای هر فرد به صورت مجزا کارت درمان صادر خواهد کرد تا در صورت نیاز از تمامی خدمات درمانی بیمارستان ها به صورت رایگان بهره مند شوند.

وی گفت : تمامی خدمات درمانی این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری معاونت درمان و معاونت غذا و دارو به‌صورت مطلوب ارائه خواهد شد و از هیچ کوششی در راه خدمت به این عزیزان دریغ نخواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل  با اظهار این که در مرکز نگهداری معلولین شفیع زاده ، کارمندان و همه دست‌اندرکاران در امر خدمت‌رسانی، پیگیری و نظافت به نحو اشایسته کارشان را انجام می‌دهند، افزود: نظافت و پاکیزگی بخش‌ها و تخت‌ها و همچنین صمیمیت کارکنان با این فرزندان از نکات قوت این مؤسسه است که می‌تواند الگویی مناسب برای بقیه دست‌اندرکاران این‌گونه موسسه‌ها باشد.

وی همچنین وجود اطلاعات و پرونده‌های پزشکی برای هر معلول در حال نگهداری در مرکز را از دیگر نقاط قوت برشمرد و گفت: با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، می‌توان منشأ تحقیقات جهت پیشگیری از بروز معلولیت در آینده بود.

جلالی با اعلام اینکه نخستین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تحت بیهوشی شمال کشور در بیمارستان روحانی بابل فعال است ، افزود : این مرکز به بیماران معلول، بیماران زیرپوشش سازمان بهزیستی و ناتوان ذهنی جسمی و همچنین فرشتگان زمینی تحت پوشش مراکز نوشیروانی و شفیع زاده که برای انجام خدمات درمان دهان و دندان نیاز به بیهوشی سطحی و عمیق دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: تمام امورات مربوط به دندانپزشکی معلولین به صورت رایگان در این مرکز انجام می شود و گروه پزشکی شامل دندانپزشکان متخصص، پزشکان بیهوشی، کارشناسان اتاق عمل، پرستاران به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی در این طرح شرکت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود : تاکنون بیش از ۳۰۰ بیمار معلول، خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی در اتاق عمل بیمارستان را به صورت رایگان دریافت کردند و همچنین بیش از ۱۵۰ بیمار معلول با حضور دندانپزشکان در مراکز نگهداری معلولان شهرستان بابل از اقدامات دندانپزشکی بهره مند شدند.

مرکز خیریه معلولین شفیع زاده بابل هم اکنون علاوه بر این که ۴۰۰ معلول بابلی را در منزل زیر پوشش دارد، به ۵۰ معلول از سراسر استان مازندران به‌ صورت شبانه‌روزی در این مرکز خدمات ارائه می کند. تعدادی از معلولان در حال نگهداری در مرکز بی سرپرست هستند و برخی نیز اگر چه سرپرست دارند ولی از وضعیت مالی و معیشتی مناسبی برخوردار نیستند.

صبح امروز رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بابل ، روسای بیمارستان‌های آیت الله روحانی و ۱۷ شهریور مرزیکلا ی بابل و پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، پوست، اطفال و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور در مرکز معلولین شفیع زاده ، تمامی ۵۰ معلول این مرکز را به صورت رایگان ویزیت کردند و بعضی از این معلولان را جهت ادامه درمان به بیمارستان‌های تابعه ارجاع دادند.

۷۳۴۳/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.