پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون فرهنگی قوه قضاییه: تخلفات انتخاباتی نباید تبدیل به جرم شود

0

حجت اسلام والمسلمین هادی صادقی روز شنبه در حاشیه رونمایی از طرح هر مسجد یک حقوقدان در ساری در جمع خبرنگاران افزود: دادستان ها ،تخلفات تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به درستی رصد کنند.

وی با بیان این که قانون انتخابات و  تبلیغات شرایطی دارد که همه باید به آن پایبند باشند ، ادامه داد: نامزدها ، طرفداران و مخالفان، همه باید رعایت مقررات را کنند و  مسولان اجرایی و هیات نظارت نیز باید مراقبت و دقت کافی را در این زمینه داشته باشند. 

وی با توضیح این که شرایط برای حضور مردم اقتضا می کند که داوطلبان  با حجم زیاد وارد کازار تبلیغات  شوند، اظهار داشت:  رعایت استانداردها و  مقررات برای تبلیغات نباید تحت شعاع قرار بگیرد و خطاهایی که منجر به جرم شود، رخ بدهد.

صادقی گفت: بررسی ها از وجود مصادبق هتک حرمت، بر هم زدن میتینگ های انتخاباتی،بی توجهی به سایز و اندازه پوستر انتخاباتی نامزدها ، محل های انتخاباتی ، پاره کردن تصویر داوطلبان و حتی راه اندازی کارناوال ها را شاهد هستیم که باید قبل از این که این تخلفات تبدیل به  جرم شود، جلوگیری شوند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دادستان ها باید با حساسیت پیگیری و مسایل انتخاباتی را مراقبت کنند و در عین حال جرائم باید سریع رسیدگی شود.

از ۲۴ بهمن ماه تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و این تبلیغات تا ساعت ۸ صبح روز اول اسفندماه ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات مجلس یازدهم ادامه خواهد داشت.

دوم اسفند امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود.

مازندران ۱۲کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و طبق اعلام رسمی ستاد انتخابات مازندران ۱۷۱ نامزد انتخاباتی که ۸ نفرشان را زنان تشکیل می دهد، با هم رقابت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.