پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشعل گاز ۱۰۰روستای بخش چهاردانگه و دودانگه در هفته دولت روشن می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سال ۹۶ همزمان با بهره برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری در  دستور کار دولت قرار گرفت. حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت از اهداف گازرسانی به این مناطق اعلام شد.

جعفر احمدپور که روز پنجشنبه به همراه معاون عمرانی استاندار مازندران ، مدیر کل راه و شهر سازی و یکی از نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس از طرح گاز رسانی بخش دودانگه و چهاردانگه دیدن کرد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همززمان با اجرای عملیات لوله کشی خط ۴۲ اینچ دامغان – ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از ۲۵ پیمکانکار در شهرهای کیاسر ، فریم و ۱۶۰ روستای بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و ۱۵۱ روستای بخش هزار جریب نکا و یانسر بهشهر آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه همزان با هفته دولت امسال مشعل گاز شهر فریم و ۵۷ روستای بخش دودانگه و ۴۰ روستای بخش چهاردانگه روشن می شود، گفت: با توجه به افزایش هزینه لوله کشی و بالا رفتن تجهیزات ، تا کنون ۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح صورت گرفته است.

احمدپور با بیان اینکه  گاز رسانی به ۵۷ روستای باقی مانده در بخش چهاردانگه ساری نیز تا قبل از زمستان امسال انجام می شود، بیان داشت: اگرچه پیمانکاران در حال کار هستند اما به دلیل افزایش قیمت لوله و نوسانات اقتصادی برای اتمام گاز رسانی این روستاها به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با پیگیری جدی شرکت ملی گاز ایران این اعتبار را تامین کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت که با اتمام تمام پروژه های گاز رسانی به واحدهای مسکونی و تولیدی و صنعتی سه بخش دودانگه ، چهاردانگه و کلیجانروستاق سالانه از مصرف ۷۴میلیون لیتر فرآورده های نفتی صرفه جویی می شود.

وی افزود : با گاز دار شدن این مناطق خسارت های زیست محیطی که در اثر حمل و نقل و برداشت چوب از جنگل وارد می شده نیز از بین می رود.

طبق آمار رسمی شرکت گاز مازندران اکنون، ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بنابراین آمار در حال حاضر از ۵۸ شهر بزرگ و کوچک مازندران، ۵۵ شهر و از ۲هزارو ۸۹۳ روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،۲ هزارو ۲۰ روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.

همچنین در حال حاضر ۴۲۵ روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش های لاریجان، کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

پیش از این مدیرعامل شرکت گاز اعلام کرده بود که با وجود افزایش هزینه های گازرسانی و وضعیت اقتصادی کشور، دولت مصمم است تا گازرسانی به مناطق روستایی کشور را ادامه دهد.

۶۹۹۰/1654

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.