پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسافران پیش از بارندگی برای بازگشت از سفر برنامه‌ریزی کنند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، هواشناسی مازندران روز گذشته اعلام کرد که موج گرمایی که امروز وارد استان شد تنها تا میانه های روز شنبه ماندگار است و از شامگاه این روز بارندگی همراه با کاهش محسوس دمای هوا در استان شروع می شود که با رعد و برق و وزش باد همراه است. هواشناسی میزان کاهش دما را ۱۰ تا ۱۷ درجه‌ سانتی گراد اعلام کرد.

با توجه به این که بیشتر جاده های اصلی استان منتهی به پایتخت و جنوب و غرب کشور  عمدتا کوهستانی هستند، به واسطه ورود سامانه سرد علاوه بر بارانی شدن و مه گرفتگی ، لغزنده شده و تردد خودروها را بویژه برای رانندگان غیرحرفه ای دشوار می کند.

کندوان ، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ولی کوهستانی مازندران هستند که بیشترین حجم تردد خودروهای گردشگران را در طول سال دارند. محور ساری – کیاسر – سمنان هم دیگر جاده کوهستانی مازندران است که بخشی از ترافیک خودروی گردشگران از جنوب ، غرب و شرق را از طریق دامغان به مازندران هدایت می کند.

فرمانده پلیس راه مازندران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل قرار گیری در آخرین روزهای تعطیلات تابستانی حجم زیادی از مسافران وارد استان شدند که طبیعتا برای روزهای پیش رواقدام به بازگشت خواهند کرد. 

سرهنگ علیرضا قدمی افزود: با توجه به آغاز بارندگی از اواخر روز شنبه برابر پیش بینی هواشناسی و ایجاد شرایط بد جوی در محورهای کوهستانی، به مسافران توصیه می شود که زمان سفر خودرا به جلو انداخته و پیش از آغاز بارندگی به شهرهای خود بازگردند. 

توصیه به ییلاق نشینان

وی همچنین از مردم ییلاق نشین استان نیز خواست که پیش از ایام بارندگی رفت و آمد خود را انجام دهند و در ایام بارندگی از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند. 

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر شدت بارندگی و سرمای در مناطق کوهستانی، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان بویژه مسیرهای کوهستانی رانندگی کنند و از هرگونه حرکت خطرساز به طور جدی بپرهیزند.

سرهنگ قدمی هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان به شدت لغزنده می شود و لازم است رانندگان در چنین مواقعی فاصله ایمن و همچنین هوشیاری کامل را رعایت و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود اعلام کرد که هوای استان از عصر روز شنبه ۳۰ شهریور با ابرناکی شدن و وزش باد شمالی به تدریج از سمت غرب بارانی می شود و این وضعیت با کاهش محسوس دما ، بارندگی نسبتا شدید، وزش باد سرد، رعد و برق و توفانی شدن دریا ادامه می یابد.

بر این اساس ، هوای سردی که از روز یکشنبه ۳۱ شهریور به همراه بارندگی وارد مازندران می شود طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ماندگار خواهد بود.احتمال ادامه وضعیت جوی با توجه به ورود به فصل پاییز وجود دارد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که کاهش دمای هوا در مناطق جلگه بین ۶ تا ۱۰ درجه و در مناطق کوهستانی و ییلاقی بین ۱۱ تا ۱۷ درجه خواهد بود.

بیشترین کاهش دمای هوا بر اساس این پیش بینی مربوط به منطقه کوهستانی ” کیاسر ” در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شهر ساری با ۱۷ درجه است. هوای این منطقه از ۳۵ درجه سانتی گراد روز شنبه به ۱۸ درجه در روز یکشنبه کاهش می یابد.

۹۹۱۹/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.