پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:کمبود ۲۵۸ کلاس درس و 1000 معلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  عسکری نیکزاد امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن شماره دو استانداری اظهار کرد: آموزش و پرورش  نیازمند درآمد پایدار است.

وی تصریح کرد: به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی از تمام املاک بلااستفاده با رعایت مراحل قانونی و اداری نسبت به احداث، بازسازی و تکمیل فضاهای نیمه تمام و بهره‌برداری از آن اقدام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه ۲۱۹ فضا در آموزش و پرورش امکان واگذاری وجود دارد، اظهار کرد: اجازه داده شد برای تغییر کاربری زمین‌ها از ماده ۲۷ استفاده کنیم.

این مسؤول به نیازمندی‌های آموزش و پرورش در استان اشاره کرد، گفت: پایه دوازدهم را بدون اینکه به فضا، مدرسین و تجهیزات اضافه شود را تکلیفی اجرا کردیم و در حال حاضر ۲۵۸ کلاس درس و ۲۳۳ کارگاه و حدود هزار معلم در استان کمبود داریم.

نیکزاد خواستار پیگیری جدی جهت تاسیس نمازخانه‌های مستقل شد، اظهار کرد: استان مازندران هزار و ۲۴۰ نمازخانه مستقل و هزار و ۹۰۰ نمازخانه کلاسی و ۴۴۱ سالن چند منظوره دارد.

وی تصریح کرد: ۷۵۰ نمازخانه در استان نیازمند تعمیر و تجهیز و ۵۴هزار مترمربع فرش سجاده‌ای در نمازخانه‌ها نیاز است.

استاندار مازندران نیز اظهار کرد: مجوز تغییر کاربری دو زمین در شهرستان بابلسر با مجوز تجاری مسکونی و تجاری داده شد و طبق بند ه تبصره ۹ مربوط به تبدیل به حسن کردن فضاهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها تصویب شد.

احمد حسین‌زادگان افزود: سهمی در بودجه برای کمک به بحث نماز در آموزش و پرورش و سایر بخش‌ها رقمی اختصاص داده شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در جامعه بی بدیل است و نگرش‌ها اصلاح شود همه چیز اصلاح می‌شود آسیب اجتماعی کم و مسائل متعدد کم می‌شود.

محمد شعبانی با بیان اینکه نماز بهترین وسیله تربیتی است، گفت: در هزار و ۹۰۰ مدرسه نوبتی نماز خوانده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.