پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مدارس مازندران در اولین ماه تابستان از ۷۰ هزار مسافر میزبانی کردند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، امسال آموزش و پرورش مازندران ۲ هزار و ۲۱۱ کلاس درس در ۲۸۱ مدرسه را برای اسکان تابستانه فرهنگیان آماده کرده است. 

همچنین این اداره کل ۴۰ پایگاه مدیریت پذیرش و ساماندهی مسافران را در سراسر استان مستقر کرده است تا راهنمای مسافران مهمان فرهنگی باشد.

بنابر گفته مسئولان آموزش و پرورش مازندران  از ۲۸ خردادماه با آغاز طرح اسکان فرهنگیان در مازندران ، تا یکم مرداد ماه ، ۱۹ هزارو ۴۴۳ خانوار به تعداد ۶۹ هزارو ۹۱۲ نفر مهمان مدارس مازندران برای اسکان تابستانه بودند. 

اقامت این افراد که به گفته آموزش و پرورش مازندران اغلب فرهنگی بودند بیش از ۲۰۹ هزار نفر روز بود. 

آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که در هفته گذشته حضور مسافران فرهنگی برای اسکان در مدارس رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرد. 

علاوه بر این کلاس های درس استان در سه سطح ویژه ، الف و ب از مهمانان فرهنگی خود پذیرایی می کنند که قیمت یک شب اقامت در این کلاس درس ها برای فرهنگیان به ترتیب ۳۳ هزار و ۶۰۰، ۲۹ هزار و ۴۰۰ و ۲۱ و ۶۰۰ تومان برای هر اتاق یا کلاس درس است.

علاوه بر این قیمت یک شب اقامت برای کارکنان کشوری و لشکری در سطح ویژه ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان ، سطح الف ۵۷ هزار و ۵۰۰ و در سطح ب ۴۸ هزارو ۵۰۰ تومان است. 

البته باید یادآور شد استاندارد اقامت هر اتاق پنج نفر برای هر خانواده است و برای هر نفر اضافه باید مبلغی پرداخت شود.

گفتنی است، در حالی مدارس مازندران در نخستین ماه تابستان امسال ضیافت ۷۰ هزارنفری را برپا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۲۸ درصدی را نشان می دهد. 

این افزایش میزان اسکان در مدارس در شرایطی است که تعداد کلاس های درس میزبان اسکان فرهنگیان از ۲ هزارو۲۸۱ کلاس درس به ۲ هزار و ۲۱۱ کلاس کاهش یافته است. 

۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.