پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجراهای گروه جهادی شهید ناظری/ از خانه‌‌سازی برای محرومان تا کمک میلیاردی به بیمارستان‌ها

0


خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری‌پرکوهی| زمستان است و مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، مردم نگران سلامتی خودشان هستند، گرانی‌ها بیداد می‌کند، اوضاع خوب نیست، نگران‌کننده است، صبوری و استقامت چیزی است که این روزها باید در اولویت باشد.

بهتر است به اقدامات مثبت و زیبایی که این روزها در حال انجام است توجه کنیم، یکی از این اعمال ساخت مسکن برای خانواده‌ای روستانشین که سال‌ها در منزل اجاره‌ای سکونت دارند که زمستان از سقف خانه آب می‌چکد، هزینه رهن منزل بهتری را ندارند، دختر ۹ ساله خانواده ناگهان دچار فلج دست و پا شده و هزینه‌های درمانش کم نیست.

هم اکنون ساخت یک واحد مسکونی در روستای اندرگلی سوادکوه شمالی توسط گروه جهادی “شهید محمد ناظری” در حال اجرا است، خانواده‌ای که قرار است صاحب این خانه شوند هم‌اکنون در منزل بهتری با پرداخت هزینه‌ای از طرف همین گروه جهادی سکونت داده شدند.

*حضور ۱۰۰ نیرو در گروه جهادی “شهید محمد ناظری” مزین به نام فرمانده 

حجت‌الاسلام حمیدرضا محمدی‌کیاپی مسؤول گروه جهادی شهید محمد ناظری اهل ساری و ساکن تهران است در گفت‌وگو با فارس به جزئیات خدمات ارزنده و بدون مرز این گروه اشاره کرده و می‌گوید؛ گروه جهادی ما با شیوع ویروس کووید ۱۹ به‌طور جدی کار خودش را آغاز کرد، این گروه از ۶ نفر اعضای اصلی تشکیل شده ولی در کل ایران با صدها عضو غیرمستقیم در ارتباط است.

 

کار ما محرومیت‌زدایی است، هر جایی که حس کنیم نیاز است ورود پیدا می‌کنیم، دورمان پر از مشکل و دردمند است، البته ما در سیل و زلزله سال‌های اخیر پای کار بوده و به رفع مشکلات مردم آسیب دیده می‌پرداختیم ولی شیوع کرونا برایمان شوکی بود که همه چیز را تحت تاثیر قرار داد، قطعا قشر ضعیف جامعه نیاز به کمک بیشتری پیدا کردند.

*کمک ۲ میلیاردی به بیمارستان‌ها با هدف مقابله با کرونا

وی اضافه می‌کند؛ از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور با کمک مردم و خیران حدود ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری و صرف هزینه‌های مضاعف و جاری یمارستان‌های استان تهران، قم، اراک و مازندران کردیم که شامل؛  تولید ماسک و گان، توزیع مواد غذایی و آب میوه و کمک به بخش درمان غیره بود…

*توزیع هزار و ۲۰۰ سبد کالای ۶۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان

اینکه می‌گویند خودجوش عمل می‌کنیم کاملا درست است، در ابتدای مهر ماه جاری سعی کردیم چند تبلت و تعدادی بخاری به دست نیازمندان برسانیم، باور کنید نیت که خیر باشد هدف و کمک‌ها می‌رسد، ولی این روزها اوضاع مالی مردم خوب نیست و این کمک کردن را سخت می‌کند. در رزمایش مومنانه هزار و ۲۰۰ سبد کالا  به ارزش هر کدام ۶۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان شهرهای مازندران و تهران توزیع کردیم.

*کرونا شناسایی نیازمندان را به فضای مجازی کشاند

آقای محمدی یادآور می‌شود؛ در فضاهای مجازی مردم نیازمند را شناسایی می‌کنیم، مشکل مسکن این بندگان خدا هم یکی از این موارد بود، بسم الله گفتیم و نیازسنجی انجام شد، به کمک یک خیر زمینی به متراژ ۱۶۰ متر در اختیارمان قرار داده شد ما هم اقدام به ساخت یک خانه ۹۰ متری کردیم‌. نیروی کار ما بچه‌های حوزه علمیه محمدیه قائمشهر هستند که طی امضای تفاهم‌نامه‌ای آستین همت را بالا زدند، اهدای قرآن و لوح به عنوان تقدیر از این طلاب جوان کمترین کاری است که انجام می‌دهیم.

 

من خطاب به این جوانان می‌گویم؛ پول از ما بنایی و کارگری از شما! پول توسط مردم خیر به دست‌مان می‌رسد، البته قیمت‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند و خرید قسطی مصالح به سختی ممکن است، آجر ۵۰۰ تومانی به مرز ۳ هزار تومان رسید! پیش‌بینی می‌کردیم بتوانیم با صرف ۱۴۰ میلیون تومان کار ساخت را به پایان برسانیم ولی تا کار دیوارچینی شروع شد بودجه با اتمام رسید، ما پای کاریم تا کمک‌ها برسد تا حالا که رسیده…

این نیروی جهادگر ادامه می‌دهد؛ به خاطر دارم پس از  زلزله قوچان کار ساخت منزلی را شروع کردیم و کار را سه روزه تحویل دادیم، مردم دل‌شان برای هم می‌سوخت و به هم کمک می‌کردند، ساخت یک آشپزخانه به نیت یک شهید مدافع حرم را ۱۲ روزه به پایان رساندیم، الان سه ماه از زمان شروع ساخت و ساز این مسکن می‌گذرد بیش از نیمی از کار تمام شده به یاری خدا ادامه می‌دهیم.

*ساخت و ساز ادامه دارد

هنوز اینجا تمام نشده من و همسرم به خانه نیازمند دیگری در یکی از روستاهای بابل رفتیم، با دیدن اوضاع اهل خانه اشک از چشم‌مان جاری شد، قول ساخت مسکن دادیم، امیدوارم خدا کمک کند، مردم ما پای کار انقلاب و نظام ایستادند ما از مردم گله نداریم، ولی به خداوندی خدا همه ما روزی از دنیا می‌رویم در این روزها هیچ چیز بهتر از مهربانی نیست.‌‌

*پهلوان بودن خلق و خوی پهلوانی می‌خواهد

وی خاطرنشان می‌کند؛ هیچ حسی زیباتر از این نیست که دل دردمندان را شاد کنیم، دقت کنید ببینید فقرا درد هم را می‌فهمند و در شرایط سخت یکدیگر را رها نمی‌کنند، ساخت این مسکن شاید از نظر کمی کار کوچکی باشد ولی از نظر ما کار بزرگی است، مسکن از نیاز اولیه هر انسانی است که امروزه برای جوانان تبدیل به یک آرزو شده، ما تا توان داریم آرزوها را برآورده خواهیم کرد هر کسی تمایل دارد بسم‌الله.

در کلیپ ساخت و ساز این مسکن توسط طلاب جوان وقتی این طلبه جوان در حین کار با صدایی لرزان ولی با افتخار می‌گوید؛ من از خانواده شهدا اینجا هستم تا گوشه‌ای از درد کسانی که مشکل مسکن دارند را کم کنم، به فکر فرو می‌رویم این جوانان ظاهر نه ولی خلق و خوی پهلوانی دارند که این چنین با عشق و ابهت سخن می‌گویند.

 ساخت و ساز مسکن در این روزها که قیمت‌ها نرخ صعودی دارند کار راحتی نیست، تا جایی که حتی جهادی‌ها هم خون و دل خوردن را خوب درک کردند، نگران هستند نتوانند به وعده خود عمل کنند، ولی همه می‌دانیم دل را که به خدا بدهی و در راه رضای او حرکت کنی به مقصد خواهی رسید.

 

به گزارش فارس، اعضای گروه جهادی شهید محمد ناظری سال‌ها پای کار بوده و تا آخرش هستند، خبر ساخت مسکن ۹۰ متری برای خانواده نیازمند بهانه‌ای بود تا با اقدامات خیرخواهانه این گروه که بی‌مرز در حال خدمت به مردم است آشنا شویم.

 /۸۶۰۴۸/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.