پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تأمین هزینه 510 تجهیزات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان رامسری

0


محمد‌صادق امینی‌نیا رئیس اداره آموزش و پرورش رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرستان رامسربا اشاره به تامین گوشی و یا تبلت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در این حوزه تامین گوشی دانش‌آموزان بوده که در اولین مرحله همکاران به صورت انفرادی و یا گروهی اقدام کرده و برای تعدادی از دانش‌آموزان تهیه کردند و از آن پس از طریق مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار را پیگیری کردیم که برخی از نیاز‌ها از این طریق تامین شد.

وی با اشاره به اینکه از طریق شبکه شاد ارتباط خانه،مدرسه، معلم و دانش‌آموز برقرار است،گفت: در برخی مناطق سطح شهرستان که جمعیت زیر ۵۰ نفر داشتند طبق دستور فرماندار و ستاد کرونا و همچنین صدور مجوز به‌صورت حضوری کلاس‌ها را برقرار کردند و البته همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامسر بیان کرد: تعداد گوشی‌هایی که در فراخوان توسط دانش‌آموزان اعلام شد بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز گوشی نداشته و متقاضی بودند که با کمک مردم، دستگاه‌های مختلف و همچنین خیران دو رقمی شده و به حدود ۹۰ نفر رسید.

امینی‌نیا افزود: همچنین تسهیلاتی نیز از طرف وزارتخانه برای افرادی که توان بازپرداخت داشتند کمک هزینه برای خانواده‌ها در نظر گرفته شد که از طریق بانک‌های عامل به خانواده‌ها پرداخت کردیم اما همچنان نیازمند کمک از طرف مردم و همچنین دستگاه‌ها برای به‌روزرسانی و تعمیر گوشی‌های دانش‌آموزان هستیم.

وی از معلمان تشکر کرد که شاید در این موقعیت از زحمات آن‌ها که باید ویژه دیده شود و معلمان با شرایط متفاوتی در کلاس‌های درس حضور داشتند، محیط آموزش عوض شده و از امکانات شخصی خود استفاده کردند اگر همکاری معلمان در کنار خانواده‌ها نبود، مشخص نبود کرونا چه بلایی سر تحصیل می‌آورد همکاری خانه و مدرسه در این شرایط دو چندان شد و کار بزرگی بود که خوشبختانه با تلاش همه به ثمر نشست.

مدیرآموزش و پرورش رامسر خاطر نشان کرد: اما در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات بزرگی داریم و فضای مجازی شرایط ویژه خود را دارد که ممکن است با انتظارات ما هم‌خوان نبوده و فراهم کردن این زیرساخت‌ها برای سرعت بخشیدن پهنای باند و حل شدن بسیاری از مشکلات کمک کند.

 پرویز سرایی رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی شهرستان رامسر نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس شهرستان رامسر گفت: دانش‌آموزان مددجوی این نهاد به تعداد ۲۰ نفر فاقد تبلت و تلفن همراه بودند که در ابتدای شروع سال تحصیلی شناسایی شدند و ۱۵ عدد تبلت توسط کمیته امداد امام خمینی، خیران، موسسات خیریه تهیه و تحویل دانش‌آموزان داده شد.

 /۳۱۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.