پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم نظارت 2 برابری بر نمایندگان مجلس/مخالف استانی شدن انتخابات مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف استانی شدن انتخابات و مصونیت صلاحیت نمایندگان هستم.

0
 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از فارس ، محمد دامادی امروز با اشاره به مصوبات و پیگیری‎های اخیر مجلس اظهار کرد: من با استانی شدن انتخابات مخالف هستم و مهم‌ترین دلیل مخالفت ایجاد فاصله بین مردم و نمایندگان است که این مسأله کاهش مشارکت مردم را درپی دارد و این به برگزاری انتخابات پرشور آسیب وارد می‌‎کند.

 

وی با بیان اینکه هزینه‎های انتخابات با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بالا می‌‎رود و مسائل دیگری را به‎دنبال دارد، افزود: در کشور ما هنوز تجربه احزاب وجود ندارد که بتوان به‌صورت حزبی تصمیم گرفت و این کار موجب ایجاد و تقویت اقدامات گروهی می‌‎شود. 

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مربوط به تعیین صلاحیت نمایندگان، بیان کرد: من با این طرح نیز مخالف بودم، به این دلیل که مسئولان هر اندازه به پست‎های حساس‎تری می‌‎رسند، باید نظارت دقیق‌تر و بیشتری روی آنها وجود داشته باشد، یعنی باید دو برابر شرایط عادی به تأیید صلاحیت آنها رسیدگی شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک نماینده مجلس یا یک استاندار بیش از دیگران در معرض برخی مسائل است و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و امثال من که نماینده هستیم، بیشتر نیاز به بررسی داریم.

 

دامادی تصریح کرد: به‌عنوان مثال من روزی عضو شورای اسلامی شهر بودم و اختیارات من در‌‌ همان حدود بود اما حالا اختیارات ملی دارم و بیشتر باید مورد بررسی قرار بگیرم، به همین دلیل مخالف این مصوبه بودم و به رأی مخالف خودم افتخار می‌‎کنم.

 

وی مصوبه مجلس در مورد نامزدی اعضای شوراهای اسلامی شهر‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به معنای محدود کردن شورا‌ها ندانست و ادامه داد: من هم روزی عضو شورای اسلامی شهر ساری بودم و حتی دو ماه زود‌تر از موعد قانونی انصراف دادم ولی محدود نشدم زیرا روزی که استعفا دادم، از تردید خارج شده بودم.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی که قصد نامزدی داریم، باید‌‌ همان روز استعفا دهیم زیرا احتمال استفاده از امکانات بیت‌المال وجود دارد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: گاهی اتفاق می‌‎افتاد فردی در گذشته عضو شورای اسلامی شهر تهران بود و از استانی دیگر کاندیدا می‌‎شد و وقتی هم که رأی نمی‌‏آورد، به شورای اسلامی شهر تهران بازمی‌‏گشت که این مسأله درست نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.