پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم تغییر نگرش دولت درقبال ظرفیت‌های توسعه مازندران/ انتقاد از نبود برنامه جامع گردشگر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مازندران افزود: فقدان نقشه راه برای عبور از تنگناهای توسعه یافتگی در مازندران از مشکلات پایه‌ای است.

 

وی در تشریح قابلیت‌های مهم مازندران در روند توسعه یادآور شد: بخش کشاورزی مازندران با اشغال ۹۵ درصد مساحت استان سالانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول زراعی و باغی تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند و ۱۱ درصد ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی کشور به این استان اختصاص دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان سند چشم‌انداز و طرح آمایش برای به روزرسانی قابلیت‌های سرزمینی و حمایت از تولید محصولات استراتژیک از مشکلات مهم بخش کشاورزی مازندران است.

وی افزود: حفظ و تقویت قابلیت‌های بخش کشاورزی مازندران با اجرای طرح اقتصادی کردن فعالیت‌های زراعی و باغی و مقابله با روند شتابان تغییر و تبدیل اراضی با کیفیت برنامه محوری به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس همچنین از طرح جلوگیری از هدر روی تولیدات زراعی و باغی از طریق توسعه صنایع جانبی و مدرن سازی تجارت و بازرگانی محصولات و نیز مکانیزاسیون امور کشت و زرع بعنوان راهبردهای مهم مجمع نمایندگان مازندران در خانه ملت نام برد.

کریمی فیروزجایی در تشریح مهم ترین قابلیت‌های بخش صمت مازندران  فعالیت سه فرودگاه و سه بندر مهم ، ۵ گمرک فعال، استقرار ۳۹ ناحیه و شهرک صنعتی را یادآور شد و افزود: مازندران از نظر تعداد واحد‌های صنعتی رتبه ۸ ،میزان سرمایه گذاری رتبه ۱۳ و از حیث فرصت اشتغال در سطح کشور مقام یازدهم را دارد که بیانگر اهمیت جایگاه آن در سطح ملی است.

وی گفت: طرح‌های زیربنایی برای توسعه مازندران نباید به ساختار شکننده محیط زیست استان آسیب وارد کند، بخش گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه مازندران است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم یادآور شد: نزدیکی مازندران به پایتخت از سه محور ارتباطی هراز، سوادکوه و کندوان و نیز پذیرایی سالانه از ۲۰ میلیون گردشگر فرصت استثنایی را برای بهره‌مندی از قابلیت‌های گردشگری مازندران فراهم کرد و باید با توسعه و تقویت زیرساخت‌های این بخش سهم آن در ارتقای توان اقتصادی استان افزایش یابد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود برنامه جامع گردشگری برای اعتلای جایگاه ملی مازندران گفت: هم‌اکنون برنامه‌های توسعه گردشگری مازندران با بهره‌مندی از توان مدیریتی و لجستیکی استان اجرا می‌شود و برنامه منسجم ملی برای توسعه آن وجود ندارد.

وی افزود: مازندران قطب گردشگری کشور است و در این زمینه خدمات دهی ملی دارد و می‌طلبد دولت نگاه حمایتی ویژه‌ای به توانمندی‌های این بخش معطوف کند.

نماینده مردم بابل با تاکید بر عزم قاطع مجمع نمایندگان مازندران در روند همگرایی با مسؤولان ارشد استان برای اعتلای جایگاه ملی این خطه تصریح کرد: موفقیت طرح های توسعه استان در گرو مشارکت فعالانه و وحدت نظر تصمیم‌سازان و نخبگان مازندرانی در رده‌های مختلف است.

وی گفت: مازندران برغم برخورداری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های ممتاز در بخش‌های گوناگون توسعه از محرومیت‌های فراوانی به دلیل نبود نگاه حمایتی در سطح ملی رنج می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در هم‌افزایی با مسؤولان استانی طرح عملیاتی پیشرفت و عدالت را در دستور کار قرار دادند.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.