پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قدردانی استاندار از دولت به خاطر تامین زیرساخت‌های ورزشی مازندران

0

احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در آئین افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری شهید عباسعلی ناطق نوری در شهرستان نور که با حضور وزیر ورزش و جوانان انجام شد، گفت : بهره برداری طرح های نیمه تمام با توجه به شرایط تحریمی کشور ،  نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به تامین زیر ساخت های وزرشی در استان است. 

وی افزود :‌  امروز دولت تدبیر و امید با وجود تحریم ها کارهای بزرگی در حوزه ورزش انجام داده و در حال انجام است که باید در باره آنها به مردم اطلاع رسانی شود.

بر اساس گزارش رسمی اداره کل ورزش و جوانان مازندران ، از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون حدود ۵۰ پروژه عمرانی ورزشی با حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار در این استان ساخته شده است.

هم اکنون نیز حدود ۹۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در مازندران وجود دارد که برای تکمیل آنها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مسئولان ورزشی مازندران پیش بینی کرده اند که این پروژه های ورزشی که ۲۲۴هزار متر مربع است تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام برسد.

مازندران هم اکنون ۵۰۰ فضای ورزشی دارد و سرانه این فضای ورزشی استان هم ۱.۲ متر مربع است که با تکمیل پروژه های نیمه تمام به ۱.۵ متر می رسد.

استاندار مازندران بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و هفت تیر بابل و همچنین طلسم شکنی بازسازی ورزشگاه متقی ساری به عنوان یکی از قدیمی ترین باشگاههای کشور را بخش کوچکی از تلاش دولت تدبیر و امید برای تامین زیرساخت های ورزشی مازندران معرفی کرد و گفت :‌ تنها در یک سال اخیر ما شاهد بهره برداری از ورزشگاه شهرستان نوشهر و سالن های ورزشی در دیگر شهرهای استان بودیم.

حسین زادگان همچنین از وزیر ورزش و جوانان خواست تا بهره برداری استادیوم ۶ هزار نفری ساری و سالن کشتی جویبار را اولویت دهد و همچنین برای مجموعه ورزشی  نیمه کاره بخش بلده و رستم رود از توابع شهرستان نور اعتبار ویژه در نظر بگیرد.

استاندار مازندران از مسئولان شهرستان نور نیز خواست تا با تعامل یکدیگر و فراهم کردن شرایط لازم ، یک تیم فوتبال خوب برای استادیوم شهید عباسعلی ناطق نوری تشکیل دهند.

ساخت این ورزشگاه از سال ۸۵ با اعتبار اولیه ۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع آغاز شد و در مجموع با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتباری که شرکت توسعه ، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان هزینه کرد، به مرحله بهره برداری رسید.

ورزشگاه شهرستان نور دارای زمین چمن مصنوعی و متعلقات ، سالن بدنسازی، سونای خشک، پیست دو و میدانی، فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، جایگاه وی آی پی، رختکن تیم مهمان و میزبان، چهار دکل نور افکن و  ۶۵ چشمه سرویس بهداشتی است.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش وجوانان روز پنجشنبه به منظور افتتاح چند پروژه ورزشی به استان مازندران سفر کرده است و صبح امروز نیز با حضور وزیر ورزش سالن کشتی شهرستان تنکابن به بهره برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.