پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قالیباف: پیش‌بینی ثبات اقتصادی در سال 1400/ به دنبال کمک به دولت هستیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم یادواره ۷۲ شهید والا مقام هادی شهر و روستاهای همجوار قادی‌محله شهرستان بابلسر اظهار کرد: من از مازندران در دوران دفاع مقدس از قله‌های سر به فلک کشیده شمال غرب تا رودخانه خروشان اروند همرزم و همسنگران عزیز مازندرانی در دوران دفاع مقدس داشتم.

وی تصریح کرد: جای در جبهه وجود ندارد که پای مردم مازندران به آنجا نرسیده باشد و خون جوانان این استان در آنجا نریخته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صفا و صمیمیت مردم مازندران را نزدیک به دو سال توفیق خدمت در سپاه کربلا را داشتم دیدم و همان علاقه و محبت و گذشته امروز بنده را با افتخار به این جمع آورده است، بنده ۳۲ سال قبل در این روستا خدمت آیت‌الله روحانی نماینده امام راحل حضور می‌یافتیم.

*اشاره سردار سلیمانی به رشادت مردم مازندران

وی ادامه داد: سردار سلیمانی وقتی که قصه حلب را برای بنده تعریف می‌کرد و وقتی بحث خان‌طومان را مطرح می‌کرد به رشادت مردی‌های مردم مازندران اشاره می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم مازندران همیشه در دفاع از انقلاب اسلامی ایران به خوبی درخشیدند، همه این شکوه و عظمتی که در دوران دفاع مقدس دیده‌ایم نقش مردم در این بخش حقیقت شکوه‌آفرین و افتخارآفرین بوده است.

وی ادامه داد: مردم هر تهدید را به فرصت تبدیل کرده، امام امت به ما آموخت که اگر ایمان و باور به سنت‌های الهی داشته باشید و مردم‌مدار باشید و از ظرفیت مردم در صحنه‌ها استفاده کنید و در کنار آن اراده مسؤولان قوی باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با این ملت رشید و مجاهد را نخواهد داشت.

قالیباف یادآور شد: اگر ما خداباوری و مردم‌باوری که اساس پیروزی انقلاب است را در دستور کار داشته باشیم، موفقیت از آن ما است.

وی اضافه کرد: دشمن با شروع جنگ به دنبال ساقط کردن کشور بوده ولی نه تنها که هیچ یک از این خواسته‌ها تحقق پیدا نکرده بلکه امروز وضعیت حزب بعث و صدام را ببنید و عظمت انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت، ایمان راسخ ملت اتفاق افتاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدا باوری و مردم باوری منطق شهدا است، امروز فرهنگ دفاع مقدس این فرصت را فراهم کرد که پیچیده‌ترین امکانات نظامی و دفاعی کشور را تولید کنیم.

قالیباف اضافه کرد: ما امروز فنی‌ترین وسائل موشک‌ها را در کشور می‌سازیم اما در بخش ساخت خودروها ما با مشکلاتی مواجه هستیم،نه که نمی‌توانیم بسازیم اما دستگاه و سیستمی هستند که منافع آنها اجازه نمی‌دهد، در حوزه ساخت خودرو ورود مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: کسانی در بروکراسی اداری هستند که اعتقاد به فرهنگ و سنت‌های الهی نداشته و همچنین به خداباوری اعتقاد نداشته و این مشکل ما است، امروز توفیق خدمت در مجلس شورای اسلامی را به عنوان نماینده مردم پیدا کردیم با همه وجود مشکلات مردم را درک می‌کنیم.

قالیباف یادآور شد: فشار اقتصادی نه در بین طبقه مستضعف حتی طبقه متوسط و کارگر و کارمندی که کار می‌کنند، وجود دارد، با همه وجود این مشکلات را حس می‌کنیم که اگر دو فردی دو سال قبل با حقوق یک ماهش دو تا سکه می‌توانست بخرد امروز با حقوق پنج ماهش هم نمی‌تواند خریداری کند و این یعنی ضعف در حوزه پولی ملی کشور است.

*ما متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستیم

وی اضافه کرد: ما متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستیم، امروز وقتی با یک کشاورز صحبت می‌کردم برنجش را کیلویی ۲۱ هزار تومان نمی‌خریدند اما واسطه‌ها با قیمت گزاف می‌فروشند و همین کشاورز برای کاشت محصول خودش باید دو برابر هزینه کند، مگر یک کشاورز چقدر توان دارد که کار کند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به شما اطمینان می‌دهم که کشور ظرفیت حل مشکل را دارد، البته در مجلس شورای اسلامی، مسؤول اجرایی کشور نیستیم و طبق قانون حق دخالت در امور اجرایی را نداریم، ما قوه مقننه هستیم و وظیفه ما قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانون است، به مردم قول می‌دهم که در مجلس شورای اسلامی بر سیاست‌گذاری درست توسط قوه مقننه و قوه مجریه و نهادهای غیردولتی و بخش‌های که موظف هستند قانون را رعایت کنند،نظارت کامل داریم.

*ما فقط به مردم بدهکار هستیم

وی ادامه داد: ما فقط به مردم بدهکار هستیم و باید به مردم پاسخگو باشیم، مسؤول قوه مجریه و دولت باید ارزش پول ملی را حفظ کند، حفظ ارزش پول ملی وظیفه دولت است.

به مردم اطمینان می‌دهیم که مجلس به حاشیه نمی‌رود و حتما مسیر برنامه‌ریزی کشور در برنامه هفتم پنج ساله را به درستی هدایت می‌کنیم.

 

قالیباف یادآور شد: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجلس به حاشیه نمی‌رود و حتما مسیر برنامه‌ریزی کشور در برنامه هفتم پنج ساله را به درستی هدایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این برنامه‌ طرح تحول و ثبات کشور را پیگیری می‌کنیم، امروز بخش عمده از مشکلات ما سوء تدبیر و بی‌مدیریتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بخش اعظمی از اقتصاد ما دولتی است که محکوم به فساد و از بین رفتن سرمایه‌ها است و جاهای که خصوصی‌سازی شده خاصه‌سازی شده است.

امروز ما نیازمند فرهنگ شهدا هستیم

وی ادامه داد: امروز ما نیازمند فرهنگ شهدا هستیم و باید وقت و تلاش بگذاریم و نخبگان را به میدان بیاوریم و به جوانان فرصت دهیم.

قالیباف گفت: در این مدت چهار ماه تصمیمات مهمی در بخش مسکن گرفته شده است، در اقدام درازمدت بحث تولید و جهش ساخت مسکن را پیگیری می‌کنیم، در کشور سالی یک‌میلیون مسکن نیازمندیم، امروز کارمند و کارگر اصلا باور ندارند که داری مسکن می‌توانند، بشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمتر ۵۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته می‌شود که باید تلاش کنیم که زمینه ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در  تامین کالاهای اساسی به‌دنبال این هستیم که بتوانیم در طول سال کالا را به صورت کالابرگ الکترونیکی برای خانواده‌های در اولویت واگذار کنیم و مصمم هستیم که در بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای عمل کند که در قانون‌گذاری برای دولت سیزدهم ثبات اقتصادی را به همراه داشته باشیم.

*با باور دفاع مقدس در میدان هستیم

وی خاطر نشان کرد: به مردم با اطمینان می‌گویم که با باور دفاع مقدس در میدان هستیم و باور ما این است که کشور ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه دارد و با کمک همدیگر دست به دست هم می‌دهیم، تا مشکلات را حل کنیم.

قالیباف اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگزار هر کجا توفیق خدمت داشتم وعده اضافی ندادم و مجلس یازدهم در چهارچوبش به وظایف خودش عمل می‌کند و در همین مدت کمتر از یک‌سال فرصت دولت دوازدهم برای کمک به دولت از هیچ موضوعی مضایقه نمی‌کنیم و هر کاری که از مجلس برای گره‌گشایی از مردم باشد؛  به دنبال کمک به دولت هستیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها به دنبال تشتت در مدیریت هستند اما حق نظارت وظیفه مجلس است و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/خ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.