پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالان بازار بورس مازندران به میدان رقابت بازگشتند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، این هفته فعالان بازار سرمایه در تالارهای بورس مازندران ۸۶۳ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سهام خرید و فروش کردند که نسبت به هفته گذشته رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرد.

این درحالی است که شاخص قیمت سهام نیز این هفته با صعود ۱۱ هزار و  ۷۱۰ واحدی در پله ۳۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد متوقف شد و رکورد جدیدی را در تاریخ بورس رقم زد که البته بر اساس پیش بینی کارشناسان بورس این رکورد شکنی در اینجا متوقف نخواهد شد.

همچنین بازیگران بازار سرمایه مازندران این هفته ۱۸۵ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۰۳ سهم معامله کردند که نبست به هفته قبل رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

سبد خرید و فروش نیز این هفته پس از ماه‌ها سنگینی فروش بر خرید، به نفع خرید سهام سنگین شد و ۴۴۰ میلیارد ریال سهم خریداری و ۴۲۲ میلیارد ریال فروخته شد.

هفته جاری سهام شرکت های داده گستر عصر نوین(های‌وب)، کویر تایر، نوش مازندران، سرمایه گذاری دارویی تامین و مخابرات ایران بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

در بورس کشور نیز این هفته ۲۸ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال سهام خرید و فروش شد و ارزش بازار نیز در آخرین ساعات روز چهارشنبه به ۱۱ هزار تریلیون ریال رسید.

مازندران از استان های فعال در بازار سرمایه است و در حال حاضر ۳۱ کارگزاری با حضور ۱۰۰ هزار فعال بازار بورس هر هفته مشغول داد و ستد سهام هستند.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.