پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرصت‌سوزی یک ساله برای اعلام نظر کارشناسی محل پد فرود بالگرد کیاسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  ایجاد پد فرود بالگرد یکی از نیازهای منطقه چهاردانگه مازندران است؛ فاصله 65 کیلومتری شهر کیاسر با مرکز استان و تصادف‌های متعدد منطقه به واسطه تردد کامیون‌های زباله، وجود کارخانه بزرگ سیمان کیاسر، تردد کامیون‌های استان‌های اصفهان، خراسان و سمنان زمینه درخواست برای ایجاد پد فرود بالگرد را فراهم کرده است.

پیگیری‌های اداری برای اعلام نظر کارشناسی به واسطه زمینی که یکی از خیران شهر کیاسر در اختیار اورژانس قرار داده تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

عدم حضور کارشناس اورژانس یا رئیس اورژانس مطلبی است که سیدحسن موسوی‌کیاسری رئیس شورای شهر کیاسر به خبرنگار فارس اعلام کرد و با اینکه از سال گذشته تاکنون درخواست ایجاد پد با توجه به نیاز منطقه‌ای را  مطرح کردیم، گفت: از سال گذشته تاکنون متولیان اورژانس نسبت به اعزام کارشناس و تایید محل اقدام نکردند.

برای دریافت نظر رئیس اورژانس مازندران با یحیی صالح طبری گفت‌وگو کردیم،نحوه برخورد وی با خبرنگار فارس با وجود داشتن سابقه مدیریت در استان در نوع خود جالب بود.

وی در ابتدا بنا داشت به صورت عامیانه به این پیگیری پاسخ دهد و بحث را به مباحث تبلیغاتی اعضای شورا بکشاند که خبرنگار فارس خطاب به رئیس اورژانس مازندران اعلام کرد: لطفا طوری پاسخ بدهید که زمینه انتشار مطالب شما فراهم شود.

رئیس اورژانس مازندران با اعلام اینکه مشخصات کامل محل پروژه تهیه شده است، افزود: اعضای شورا توقع دارند که شخص بنده در بازدید از منطقه حضور داشته باشم.

وی در واکنش به این پرسش خبرنگار که چه اشکالی دارد که شما از محل بازدید کنید،اینگونه اعلام کرد: بنده ابزار تبلیغاتی این افراد نیستم، من فردی نیستم که به واسطه حضورم و گرفتن عکس یادگاری دست‌مایه تبلیغات افراد شوم.

در اختیار قرار دادن آمبولانس کمک‌دار 2 میلیارد تومانی 

وی در واکنش به این مطلب خبرنگار که شما روزی در محل تعیین شده حضور پیدا کنید که اعضای شورای شهر حضور نداشته باشند، پاسخ داد: بنده 10 بار در محل حضور پیدا کردم، همین دیروز در اختیار اورژانس کیاسر  آمبولانس کمک‌دار  2.5 میلیارد تومانی قرار دادم.

رئیس اورژانس مازندران ادامه داد: روح اعضا شورای شهر از این موضوع خبردار نشدند، بنده دنبال حاشیه‌سازی نیستم.

وی در واکنش به این سؤال که پس از بازدید چه نتیجه‌ای حاصل شده است، پاسخ مرتبط با سؤال ارائه نکرده است.

صالح‌طبری ادامه داد: پد بالگرد به این معنی نیست که ساختمانی کنارش ساخته شود، مشخصات جی‌پی‌اسی طرح تهیه شده و ما بر مبنای آن اقدام به ایجاد پد می‌کنیم.

خبرنگار فارس دوباره نتیجه بازدیدهای انجام شده اورژانس را پیگیری کرد که صالح‌طبری اعلام کرده که منطقه مناسب برای احداث پد بالگرد است.

وی در پاسخ به این سؤال که عملیات اجرایی این طرح چه زمانی شروع می‌شود، بیان کرد: اعضای شورای شهر اعلام کردند که ما خودمان نسبت به تکمیل پد اقدام می‌کنیم.

صالح‌طبری اضافه کرد: محل پد را به وزارت کشور اعلام کردیم و شورا به ما قول داد که نسبت به تکمیل پد اقدام می‌کند.

یکی از موضوعاتی که رئیس شورای شهر مطرح کرده بحث تعیین کارشناسی محل پد و ساخت آن توسط اورژانس مازندران بوده است.

پس از طرح این موضوع صالح طبری این طور پاسخ داد که بنده اصلا زمین نمی‌خواهم و پد اورژانس هم نمی‌زنم.

نحوه برخورد متفاوت رئیس اورژانس با خبرنگار

وی در واکنش به این سؤال خبرنگار فارس که آیا بحث تصادفات و مشکلات منطقه‌ای برای شما اهمیتی ندارد، رئیس اورژانس مازندران اعلام کرد: شما از موضع خبرنگاری با من صحبت می‌کنید و من نباید به شما زنگ می‌زدم، بنده به شما احترام کردم.

نوع جواب رئیس اورژانس مازندران با واکنش خبرنگار فارس تحت این عنوان مواجه شده است که شما مسؤول هستید و باید پاسخگوی افکار عمومی باشید.

صالح طبری در ادامه مصاحبه تا حدودی از حرف‌های قبلی خویش کوتاه آمد و این طور اعلام کرد که هرجا که امکانات برای نظام بدهند من استفاده می‌کنم.

وی یادآور شد: زمین فوتبالی که اختصاصی در اختیار بنده نیست اعلام می‌کنم در شرایط اضطراری بالگرد می‌تواند در همان نقطه فرود بیاید.

رئیس اورژانس مازندران ادامه داد: در بابلسر دو نقطه برای فرود بالگرد تهیه و  مشخصات فنی محل فرود بالگرد را اعلام کردیم.

هزینه 100 میلیون تومانی اورژانس

وی اضافه کرد: ایجاد پد در حال حاضر حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد، در نقطه‌ای که نیروهای پرسنل ما در کانکس پیگر امور مردم هستند که امکانات بهداشتی ندارند چه طور می‌توانم برای ایجاد پد ورود پیدا کنم.

رئیس اوژانس بدون توجه به فرصت‌سوزی یک‌ساله برای اعزام کارشناس بحث افزایش هزینه‌ها را مطرح می‌کند که اگر سریع‌تر نسبت به اعزام کارشناس اقدام می‌کرد، میزان هزینه ساخت تا حدودی نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

صالح‌طبری ادامه داد: اولویت اصلی ما نوسازی ناوگان آمبولانسی اورژانس و ساماندهی کانکس است، بالگرد ما می‎تواند در محل صاف فرود بیاید.

رئیس اروژانس مازندران در حالی خبر از حضورش در  شهر کیاسر برای بازدید از محل ایجاد پد را مطرح کرده که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است و این موضوع مورد تایید رئیس شورای شهر قرار نگرفته است.

صالح‌طبری عنوان کرد که اعضای شورای شهر اقدام به گرفتن دریافت عکس یادگاری کرده است که موسوی رئیس شورای شهر کیاسر اعلام کرده ایشان یک روز بدون حضور بنده برای بازدید کارشناسی اعزام شوند، اصلا کارشناس مربوطه خودشان را یک روز سرزده به منطقه اعزام کنند.

روند نامطلوب اطلاع‌رسانی در دانشگاه علوم پزشکی

شماره تلفن رئیس دانشگاه در اختیار خبرنگاران قرار ندارد و حتی زمانی که خبرنگاران درخواست شماره از ریاست دانشگاه را کردند رئیس دانشگاه از ارائه شماره امتناع کرده در حالی که استاندار مازندران حتی به صورت موردی مسائل و دغدغه فعالان رسانه‌ای را پاسخ می‌دهد.

معاون بهداشتی درمانی یکی معاونت‌ها پر مخاطب رسانه‌ای است که از زمان حضور مسؤول جدید به کلی ارتباطات خبری در این حوزه قطع شده است.

تنها محل ارتباط رسانه‌ها  با دانشگاه علوم پزشکی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی است که در برخی مواقع مسائل خبری و پاسخگویی از حوزه اختیارات سخنگو خارج است و مدیر مربوطه در این باره باید پاسخگو باشد که تلفن آنها در مواقع ضروری به روی رسانه‌ها بسته است./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.