پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| محور ساری ـ تاکام زیر بار ترافیک رفت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « بهسازی جاده کیاسر» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  جاده کیاسر یکی از زیباترین و پرترددترین جاده‌های کشور است که دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری است.

طرح چهاربانده کردن محور ساری ـ تاکام که در کاهش بار ترافیکی این محور از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنوز انجام نشده است.

البته این پروژه امسال از پیشرفت خوبی برخوردار بوده ولی برای مدتی این پروژه کاملا مسکوت و بلاتکلیف بوده است.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

 مازندران دارای سه محور اصلی هراز، کندوان و سوادکوه است که بیشتر مسافران از این مسیرها تردد می‌کنند ولی جاده کیاسر نیز دست کمی از این جاده‌ها ندارد و تجربه سفر از این جاده نیز می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

یکی از دلایل ترافیک کم آن شناخته نشده بودن آن و دلیل بعدی خطرناک بودن آن است که در بسیاری از نقاط نیاز به ترمیم و زیرسازی دارد که ضرورت دارد با بهسازی و معرفی این جاده هم از ترافیک سایر مسیرهای شمالی کاسته شده و هم بارونق گردشگری در این مسیر اقتصاد مردم این منطقه متحول شود.

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کل پروژه چهار خطه کردن محور ساری ـ تاکام ۲۱ کیلومتر از ساری تا سه راهی تاکام است که درحال حاضر ۱۷ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت.

غلام‌عباس رستمی افزود: البته چهارکیلومتراین محور از ورودی گلورد تا سه راهی تاکام هنوز چهاربانده نشده که امیدواریم این عملیات تا پایان امسال انجام شود.

وی بیان کرد: البته این عملیات اجرایی این پروژه طی ماه‌های اخیر انجام شده بود و مسیر درحال نصب نیوجرسی و علائم ایمنی و ترافیکی بود.

رستمی اضافه کرد: قرار است پنج‌شنبه هفته جاری ۲۹ خرداد ماه امسال به‌صورت ویدئوکنفرانسی توسط مسؤولان افتتاح شود.

به گزارش فارس، چهاربانده کردن محور ساری تاکام بعد از چشم انتظاری ۱۷ ساله درحالی به اتمام رسید که چهار کیلومتر آن باقی مانده ولی در کنار آن بحث محدودیت‌های مقطعی پلیس و همچنین چهار بانده کردن این محور تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک داشته است.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.