پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| تقویت گشت‌های انتظامی در سواحل/26 دستگاه در بخش عفاف و حجاب مسؤولیت دارند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «لزوم برخورد با عادی شدن بدحجابی در سواحل کشور» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  در سال‌های اخیر شاهد گسترش هر چه بیشتر بی‌بند و باری، بی‌حجابی، عدم رعایت شئونات اخلاقی و شرعی در سواحل کشور هستیم.

بارها به همراه خانواده برای استفاده از فضای زیبا و آرام ساحل همراه با کودکان به کنار دریا رفتیم و با صحنه‌های بسیار ناپسند حضور مختلط و شنا در آب سواحل، پوشش بسیار نامناسب آقایان در سواحل و بی‌حجابی‌های آزاردهنده برخی بانوان، آلودگی‌های صوتی آسیب‌زا برای انسان‌ها و محیط زیست و… مواجه شدیم؛ به گونه‌‌ای که مجبور شدیم جهت رعایت مسائل تربیتی و شئونات شرعی و اجتماعی خودمان محل را ترک کنیم و به دنبال فضای سالم ساعت‌ها وقت بگذاریم و از این ساحل به آن ساحل روانه شویم!

چرا که نه امر به معروف در این افراد خاطی مؤثر بوده و نه مسؤولان امر نیروی انتظامی و… واکنش جدی نسبت به این مسائل داشتند.

هم اکنون به دنبال هتاکی یکی از مسافران به مردم مازندران در برابر امر به معروف جهت پوشش نامناسب فرد و تذکرات یکی از هیأت‌های شهرستان بابلسر در پی حرمت‌شکنی برخی مسافران در روزهای سوگواری حضرت سید‌الشهدا سلام الله علیه ما مردم عاجزانه خواستار برخورد جدی مسؤولان امر و پیگیری ارگان‌های مربوطه جهت سالم‌سازی اخلاقی و شرعی سواحل کشور هستیم.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ماموریت‌های پلیس در برقراری نظم و امنیت سواحل دریا، گفت: موضوع مقابله با ناهنجاری‌ها در سواحل دریا از موضوعاتی است که همواره از دغدغه‌های مردم دلسوز و ولایت‌مدار استان مازندران در ایام تابستان بوده که مطابق قانون عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه در این حوزه مسؤولیت داشته و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در ایستگاه آخر قرار دارند.

وی افزود:  مصوبه عفاف و حجاب اما براساس همین مطالبه عمومی به تصویب رسیده و تکالیف همه دستگاه‌‌ها را در بحث عفاف و حجاب به عنوان یک نماد فرهنگی روشن کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار کرد: امروزه تنها وجه برخورد با پدیده بدحجابی در ناجا خلاصه شده و عملکرد نیروی انتظامی زیر ذره‌بین منتقدان قرار دارد و بار ضعف کارکرد دستگاه‌های متولی بر دوش نیروی انتظامی است.

سردار میرزایی اضافه کرد: آنچه مهم است، نیروی انتظامی به عنوان نهادی انقلابی و مردمی همواره در مسیر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار مردم، با مردم و برای مردم و اعتلای نظام مقدس اسلامی گام برداشته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در ایام تابستان امسال نیز این فرماندهی برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی و خدماتی گام‌های موثری برداشته شده است و با تقویت گشت‌های انتظامی در سواحل و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برابر قانون با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام شرایط و ضوابط برگزاری مراسمات، فرماندهی انتظامی استان با همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر برقراری نظم و امنیت هیأت‌های مذهبی با اتخاذ تدابیر وتمهیدات از حضور مسافران در سواحل دریا و تفرجگاه‌ها جلوگیری کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد : باوجود صدور اطلاعیه‌ها و تاکیدات مسؤولان ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خودداری از مسافرت، متاسفانه تعدادی از هموطنان بدون توجه به این هشدارها به استان‌های شمالی به ویژه مازندران سفر کردند که با اجرای طرح‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی و انسداد مسیرهای منتهی به سواحل دریا و تفرجگاه‌ها از بروز ناهنجاری‌ها در این ایام پیشگیری شد.

میرزایی افزود: هر چند عده قلیلی از افرد با سوء استفاده از خلاءهای موجود و دسترسی به سواحل، سعی در حضور در دریا داشته اند اما با ورود موثر پلیس این تعداد افراد نیز از سواحل به بیرون هدایت شدند که در این خصوص ائمه جمعه و مسؤولان استانی و شهرستانی به ویژه امام جمعه شهرستان بابلسر از اقدامات و عملکرد پلیس قدردانی کردند.

وی در خصوص هتاکی فردی به مردم شریف استان، گفت: در این خصوص نیز پلیس در همان ساعات اولیه انتشار کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، نسبت به شناسایی و دستگیری فرد هتاک اقدام کرد و در کمتر از چند ساعت متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران پلیس را مجری قانون دانست و افزود: پلیس به عنوان ضابط عام دستگاه قضائی با هرگونه جرایم مشهود به ویژه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه برابر قانون برخورد خواهد کرد و امنیت مردم را خط قرمز و در این خصوص با کسی تعارف ندارد .

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.