پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عکس تاریخی از جلسه ای مهم در بخش چهاردانگه – سال ۱۳۰۴

رنگ و روی تازه به یک عکس قدیمی؛

در سلسله مطالبی قصد داریم تا رنگ و روی تازه ای به تصاویر قدیمی و تاریخی منتشر شده در پایگاه خبری چهاردانگه ببخشیم. برای شروع تصویری را که در سال 1304 گرفته شده را منتشر می کنیم.

2

با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن کیفیت تصاویر ثبت شده در دوربین های جدید وقتی به تصاویر قدیمی که با کمترین امکانات و تکنولوژی ثبت و ضبط شده نگاه می کنیم معمولا کیفیت پایین و عدم نمایش رنگ در آن اگر چه اهمیت تاریخی و ارزش بسیاری هم دارد ولی چندان چنگی به دل نمی زند.

پایگاه خبری چهاردانگه تا کنون اسناد و تصاویر زیادی از این دیار را منتشر کرده است. در این بین تصاویر بسیار ارزشمندی دیده می شوند که هر کدام از آنها پتانسیل و توانایی بالای فرهنگی تاریخی بخش چهاردانگه را گوشزد می کند

در سلسله مطالبی قصد داریم تا رنگ و روی تازه ای به تصاویر قدیمی و تاریخی منتشر شده در پایگاه خبری چهاردانگه ببخشیم. برای شروع تصویری را که در سال 1304 گرفته شده را منتشر می کنیم.

این بار عکسی منتشر می شود که در سال ۱۳۰۴ ه ش در کیاسر گرفته شده است. این عکس ارزشمند مربوط به یک جلسه ای مهم در بخش چهاردانگه می باشد. که بزرگان منطقه ، نیروی نظامی ، روحانیون در آن حضور دارند. در این عکس شیخ سیف الله یساری اولین معلم چهاردانگه حضور دارد. شیخ سیف الله یساری در ین عکس با کلای پهلوی، در کنار معمم مشکی و با عینک می باشد.

این عکس توسط خانم  رفعت یساری  دبیر بازنشسه زبان انگلیسی، دختر شیخ سیف الله یساری برای انتشار در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه قرار گرفته است. تا در آستانه چهل سومین سالگرد در گذشت، معلم، مورخ، شاعر و مفسر قرآن شیخ سیف الله یساری منتشر شود.

 

شیخ سیف الله یساری، اولین معلم چهاردانگه در سال ۱۳۰۴ معلم دوکلاسه کیاسر بودند و  در ۲۱ اسفند ۱۳۵۱ دعوت حق را لبیک گفت. روحش شاد

 

از مهمترین اثر شیخ سیف الله یساری تاریخ مازندران می باشد که تا کنون منتشر نشده است.

2 نظرات
  1. موسوی می گوید

    راست میگن این یساری های اصلیت همین کردان هایی هستن که الان تو ولویه ساکنن؟

    1. حامد خليلي ازني می گوید

      نمی دانم و تا الان تحقیقی انجام ندادم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.