پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عظمت نظام جمهوری اسلامی مرهون فرهنگ دفاع مقدس است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به سالگرد آغاز جنگ تحمیلی افزود: این واقعه توسط کشور عراق با حمایت ۸۵ کشور به منظور سرنگونی جمهوری اسلامی صورت گرفت اما به یمن فداکاری و جانبازی های مردم، با پیروزی نظام الهی خاتمه یافت.

وی به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس بویژه در نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: فرزندان ما باید بدانند که دلاور مردی‌های پدرانشان تا چه حد در اقتدار و شکوه میهن اسلامیمان نقش دارد.

خطیب جمعه ساری یاد آور شد: برای تبیین هرچه بهتر دفاع مقدس باید از وجود فرماندهان آن دوران استفاده شود و با دعوت آنان در رسانه‌ها و مدارس خاطرات و دلاورمردی‌های شهیدان این حماسه بزرگ بازگو شود.

او فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: همواره به چشم دیده‌ایم استکبار جهانی به یمن وجود ولایت فقیه و شهادت طلبی‌های مردم خداجو در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی شکست خورد.

قاسمی اضافه کرد: با مروری بر زندگی نامه شهیدان دفاع مقدس در می یابیم که همه مردم کشور عاشقانه در دفاع مقدس حضور داشتند.

وی حاصل دفاع مقدس را عظمت بسیج، سپاه و ارتش و همه نیروی مسلح، تثبیت جمهوری اسلامی، ازدست ندادن یک وجب از خاک کشور، آزاد سازی خرمشهر، فرهنگ مقابله با دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز نیز تحت تاثیر همان فرهنگ، پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم و شیطان بزرگ را به وحشت انداختیم.

او به شکست داعش و داعشیان به عنوان ثمره دفاع مقدس اشاره و افزود: عملیات گوناگونی در هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شد که هر کدام از آنها شامل چندین جلد کتاب می شود.

خطیب جمعه ساری از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به عنوان رویداد بزرگ علمی و فرهنگی در کشور نام برد و از مسئولان آموزشی خواست تا پرورش و آموزش محصلان و دانشجویان بر اساس آموزه های اسلامی باشد و منجر به دانش آموخته شدن جوانان متخصص و متعهد شود.

قاسمی همچنین یاد آور شد: برخی از خانواده‌ها قدرت خرید نوشت افزار و سایر ملزومات مدرسه را ندارند و بر مردم باغیرت واجب است تا آنان را یاری کند.

وی با توجه به پایان فصل تابستان از اعضای ستاد تسهیلات سفر بویژه نیروی انتظامی قدردانی کرد و افزود: آنان با تلاش شبانه روزی در ایجاد رفاه مسافران کوشیدند.

خطیب موقت جمعه ساری همچنین از وزارت کشور و شورای اسلامی ساری برای انتخاب شهردار مرکز استان و خروج این شهر از بلا تکلیفی قدردانی کرد و از عموم مسئولان خواست با اتحاد هرچه بیشتر در خدمت رسانی به مردم بکوشند.

۹۹۱۹/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.