پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح جامع تفصیلی منجر به توسعه اقتصادی و شهری خواهد شد 

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار باید مورد توجه ویژه شهرداران باشد تا طرح جامع تفصیلی منجر به توسعه اقتصادی و شهری شود.

مهدی رازجویان عصر امروز در همایش شهرداران مازندران که با حضور جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرداران استان برگزار شد با اشاره به اینکه ۵۷ درصد از جمعیت استان‌ها شهری است، اظهار کرد: ۴۳ درصد از این جمعیت روستایی است بنابراین عملکرد شهرداران بیشتر از دهیاران مورد نقد قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه تامین حقوق پرسنل شهرداری از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدامی غیر کارشناسی است، تصریح کرد: مقوله اقتصادی درآمد پایدار منجر به توسعه شهری می‌شود و پرداختن به امورات روزمره عملی اشتباه است که شهرداران باید طرح تفصیلی شهری را به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: چشم‌های زیادی بر عملکرد شهرداران نظاره‌گر است که دستگاه‌های نظارتی بیشتر بر عملکرد شهرداران نظارت می‌کنند.

رازجویان ادامه داد: شهرداران اعتبارات بیشتر خود را از محل عوارض جذب می‌کنند و به همین منظور انتظار مردم از شهرداران بیشتر است.

وی افزود: تراکم فروشی و شهر فروشی اقدامی نادرست در شهرداری‌ها است که بدلیل عدم درآمد پایدار به ناچار شهرداری‌ها به این سمت می‌روند بنابراین ایجاد کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری در شورای شهر و توجه شهرداران به این مقوله می‌تواند منجر به ایجاد درآمد پایدار شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران عنوان کرد: روان سازی ترافیک منجر به رضایت‌مندی مردم و افزایش رفاه اقتصادی خواهد شد و همچنین صدور فراوان پروانه‌های ساختمانی ماده ۱۰۰ شهر فروشی تراکم فروشی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود و شهرداران باید دنبال درآمدهای پایدار باشند.

رازجویان با بیان اینکه  فکر و تحرک لازم از جمله شرایط‌های یک شهردار موفق است، گفت: افزایش قلمرو منجر به بیشتر شدن خدمات شهرداران شده و نقشی در توسعه یکپارچه مدیریت شهری نخواهد داشت و همچنین  ورودی خروجی شهرهای مجاور هم باید ساماندهی شود.

وی یادآور شد: شهرداران شهرهای مزبور  با هماهنگی فرمانداران این مهم را پیگیری و عملی کنند تا شاهد تغییر منظر  و ساماندهی  ورودی خروجی‌ها شهرهای استان باشیم که در این راستا می‌بایست موضوع سیما منظر شهری مورد توجه شهرداران قرار گیرد تا شاهد ساماندهی این مهم باشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.