پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح انتقال معدن کارخانه سیمان کیاسر در حال بررسی است

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه: با توجه به نارضایتی اهالی روستای ترکام مسئولان کارخانه سیمان در خواست انتقال معدن کارخانه را دارند

1

 

دکتر کاظم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، قباد افشار رییس سازمان امور ارضی کشور، دکتر سیدرمضان شجاعی کیاسری و مهندس محمد دامادی نمایندگان شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، دکتر بابایی رئیس منابع طبیعی استان مازندران و حیدرپور رییس جهاد کشاورزی استان مازندران از کارخانه سیمان کیاسر بازدید نمودند.

 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه در گفت گو با خبرنگار چهاردانگه ساری در شهر کیاسر با اعلام این خبر که کارخانه سیمان کیاسر توسط دکتر کاظم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، قباد افشار رییس سازمان امور ارضی کشور، دکتر سیدرمضان شجاعی کیاسری و مهندس محمد دامادی نمایندگان شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، دکتر ستار بابایی منابع طبیعی استان مازندران و دلاور حیدرپور رییس جهاد کشاورزی استان مازندران بازدید به عمل آمد، افزود: در این بازدید مشکلات معدن کارخانه سیمان کیاسر مورد بررسی قرار گرفت.

 

اسماعیل امینی مشکلات معدن کارخانه سیمان را از لحاظ کیفی و معارضات اجتماعی برای اهالی روستای ترکام دانست و افزود انفجارات معدن کارخانه سیمان از جمله نارضایتی های به وجود آورده است.

 

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه اظهار داشت مسئولان کارخانه سیمان در خواست انتقال معدن کارخانه را دارند و معدن دور تر از روستای ترکام انتقال داده شود افزود همین انتقال با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی آن منطقه مشکلات جدیدی ایجاد می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به کارشناسی دارد عنوان کرد در همین مورد نیز جهت جلوگیری از دوباره کاری، این موضوع از سوی کارشناسان زمین شناسی بررسی می شود.

 

 بخشدار چهاردانگه ساری با اعلام اینکه در بررسی مشکلات کارخانه سیمان کیاسر با کلیات طرح موافقت به عمل آمد، افزود: مقرر گردید کارشناسان زمین شناسی پیرامون زمین معدن کارخانه سیمان نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.

 

1 نظر
  1. ساداتي تيله بني می گوید

    سلام . منظور از كارخانه سيمان كياسر همان کارخانه ای است كه در تركام واقع مي باشد. حدود 6 سال پيش كه موضوع احداث كارخانه مطرح شده بود، اين مشكلات پيش بيني ميشد كه روزي مثل كارخانه سيمان نكا مشكلاتي براي روستاييان و مزارع اطراف بوجود آيد متاسفانه از كارشناسان بومي و محلي كه اشراف بر اوضاع اقليمي و اجتماعي منطقه دارند، استفاده نشده است مثل همين جاده ساري به كياسر كه پيشنهاد شده بود از تاكام تا گرماب بطول حدود 20 كيلومتر جاده از داخل رودخانه و زمين كشاورزي عبور كند و حتي با نصف هزينه ايي كه براي سد ساختن و جلوگيري از رانش كوه ها و از بين بردن درختان و برهم خوردن محيط جنگلي صرف شد مي توانستند زمينهاي كشاورزي خريداري شود كه نشد و هنوز هم جاده از تاكام تا گرماب مشكل اساسي دارد و يك روزي ايجاد خواهد شد. در مورد كارخانه سيمان كياسر وضع بهمين صورت است. بهتر آن بود و هست كه كل روستا و زمين اطراف خريداري شود. چون كه فعلاً ارزش زمين و ايجاد سكونت در تركام با اينهمه گرد و خاك و صداي ترسناك بشدت افت كرده است اين به نفع مردم و كارخانه بوده و هست كه اطراف كارخانه تا شعاع 10 كيلومتر خالي از سكنه باشد. فقط نظرم را كه قبلاً بيان كرده بودم، يادآوري نمودم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.