پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صندوق نوآوری ریاست جمهوری پای کار حل مشکلات مازندران آمد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان در نشستی ۲ ساعته با علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، مسائل، مشکلات و محدودیت‌های مازندران را مطرح و به تبادل نظر پرداخت.

 در این نشست درباره مسائلی همچون پسماند، گردشکری، نخبگان ، استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای توسعه و دیگر مسائل گفت و گو شد.

**برای بازگشت شرکت‌های دانش بنیان به مازندران تلاش می کنیم
استاندار مازندران پس از اتمام جلسه امروز تاکید کرد: تمام مجموعه استان برای بازگشت شرکت‌های دانش بنیانی که توسط نخبگان مازندران در دیگر نقاط کشور دیگر ایجاد شده، یا ایجاد حداقل شعبه ای از آن با حمایت های در نظر گرفته شده در استان تلاش می کنیم.
 حسین زادگان گفت: ظرفیت بسیار خوبی در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است که پیش از این نسبت به برخی از این ظرفیت ها آگاه بودیم و طی جلسه امروز ظرفیت‌های جدیدی را شناسایی کرده و آنها را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.
 وی افزود: موضوع جلسه حمایت صندوق استانی بود که به زودی و در مردادماه در مازندران افتتاح می شود و نیز منابع مالی مناسبی که در چارچوب سیاست های حمایتی صندوق در مازندران در نظر گرفته شده است.
حسین زادگان افزود: مقرر شد کارگاهی نیز با توجه به مختصات و ظرفیت‌هایی که در مازندران وجود دارد مثل بخش های کشاورزی و صنعت برگزار شده و در مورد اولویت های موجود که به عنوان معضل با آنها مواجهیم مثل بحث پسماند و زباله از ظرفیت شرکت های دانش بنیان کشور و استان استفاده کنیم.
وی گفت: یکی از مصوبات این بود اگر شرکت هایی باشند که بتوانند مشکلات ما را با ظرفیت‌ها و راهکارهای علمی و کمک های صندوق رفع کنند در قالب تسهیلات لیزینگی و کم بهره مورد حمایت قرار دهیم.
وی افزود: با کمک پارک علم و فناوری و معاونت عمرانی استان مازندران سعی خواهیم کرد که محدودیت های مالی را شناسایی و در قالب صندوق از شرکت های دانش بنیان که بتوانند مشکلات استان را برطرف کنند حمایت کنیم.
حسین زادگان گفت: در عین حال ایده های جدید که شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف دارند ارایه دهند وکارگاه هایی از سوی شرکت ها تشکیل شوند که برای رفع مشکلات استان خروجی داشته باشند و نیز کارگزاری صندوق هم با اختیاراتی که تفویض می شود به مازندران واگذار شود.
استاندار مازندران با اشاره به جوانی مجموعه پارک علم و فناوری مازندران گفت: بسیاری از سرمایه های انسانی استان در قالب شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در تهران و استان های دیگر حضور دارند، قرار شد بانک اطلاعاتی مناسبی تشکیل و اسامی این شرکت ها به پارک و صندوق اعلام شده و با حمایت ها و مزیت هایی که برای انها در نطر گرفته شده است آنها را تشویق به انتقال شرکت یا شعبه ای از آن به استان نماییم.
۷۳۳۵/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.