پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شیفت حرم پاداش خدمت به محرومان/ نام نویسی حدود 16 نفر از مازندران در سامانه خادمیاری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

 سهیل صالحی مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: خادمیاران رضوی باید با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس و انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، هفته‌ای ۶ ساعت به نیت امام رضا(ع) به محرومان خدمت کنند و ثبت گزارش داشته باشند.

وی گفت: پاداش این نوع‌دوستی، خدمت در حرم مطهر است، فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا(ع) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار در جامعه است. 

صالحی تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به ثامن‌الحجج (ع) در جامعه گسترش یابد و حلقه‌ ارتباط بین مردم و امام رضا (ع) نزدیک‌تر شود.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران عنوان کرد: خادمیاران در دو بخش محرومیت‌زدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، همه باید به‌عنوان خادم امام رضا (ع) با توجه به تخصص و تعهدی که داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه تلاش کنیم.

وی ضمن تشریح سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه تمامی روند حوزه خادمیاری از طریق این سامانه در حال برگزاری است، گفت: هر خادمیار در بدو مراجعه به این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و سپس تایید کند.

صالحی ادامه داد: هر خادمیار باید عرصه و مصداق خدمتی  در این سامانه انتخاب کند، کانون‌های خادمیاری باهدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهل‌بیت (ع)، شناسایی ظرفیت‌های هر استان و شهرستان‌ها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیل‌ شده است.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران اعلام کرد: استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینه‌های مختلف با توجه به تخصص آنان برای تحقق مأموریت‌های محوله آستان قدس رضوی، رصد نیاز محرومان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان از وظایف اصلی خادمیاران محله‌ای است.

 این مسؤول یادآور شد: تائید خدمت خادمیاران عضو کانون، طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمت‌های مندرج در سامانه، تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعه‌های تخصصی مرتبط با کانون موضوعی از وظایف اصلی مسؤولان این کانون محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: خادمیاران باید در آموزش غیرحضوری سامانه‌ای شرکت کنند و در بخش ثبت گزارش سامانه فعالیت کنند تا ارزیابی‌ها صورت گیرد که در غیر این صورت ارزیابی خادمیار منفی خواهد بود.

صالحی ابراز کرد: ۳ هزار و ۴۳۶ نفر از مردم ساری با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس به‌عنوان خادمیار رضوی نام‌نویسی کردند که انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به نیت امام رئوف، ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری نیز در دستور کار این خادمیاران باشد.

مسؤول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در پایان گفت: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری مورد توجه این افراد نیست به‌زودی تعیین وضعیت خواهند شد.

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.