پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهروندان به هشدارهای پیش‌گیری از جرائم پلیس مازندران توجه کنند

0

سرهنگ سید جعفر ساداتی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا )مرکز ساری به پلیس جامعه‌محور و این که امنیت یک محصول اجتماعی و حاصل تلاش تمام نهادها و سازمان ها است ، اشاره کرد و افزود: همگان در تولید، حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی نقش دارند.

وی با اظهار این که امروز پلیس با تجهیزات به روز ، فراگیری و گذراندن آموزش های پیشرفته و شکل گیری پلیس تخصصی علاوه بر پیش‌گیری حتی نقش پیش بینی را نیز ایفا می کند، توضیح داد: به رغم این که پلیس به روستائیان و محلات مختلف شهری استان هشدارهای بسیار ساده ولی لازم را در زمینه چگونگی حفظ اموال وحتی پیش بینی سرقت اموال به روش های مختلف را اعلام می کند اما مردم به این موارد توجه نکرده و مقوله سرقت از جرائم اصلی است. 

وی بیان داشت: پلیس همواره پیش بینی سرقت از محصولات و اداوات کشاورزی در روستاها و اموال دولتی را با جزئیات زمان سرقت و چگونگی آن را با بررسی های کارشناسی اطلاع رسانی می کند و توقع داریم تا مردم نیز به این موارد توجه و عملی کنند.

طبق اعلام رسمی دادگستری مازندران ماهانه ۸۰ تا ۹۰ هزار فقره پرونده به محاکم قضایی استان وارد می شود  که  سرقت تعزیری بیشترین فراوانی را در ترکیب جرایم این استان به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش ناجا ، ۳.۱ درصد وقوع جرم سرقت کشور در استان مازندران رخ می‌دهد که بر اساس تحلیل کارشناسی ناجا، به ازای هر ۱۶۰ نفر یک فقره سرقت در این استان به ثبت می رسد که این آمار در کشور به ازای هر ۱۱۵ نفر یک نفر است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران که به تازگی به این سمت منصوب شده با تاکید بر ضرورت تعامل پلیس و اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی دقیق اخبار، گفت: با پیشگیری از وقوع جرم، احساس امنیت بالا رفته که این امر رضایتمندی اقشار مختلف مردم در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
ساداتی ادامه داد: همچنین نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرایم، آگاهی بخشی به مردم در حوزه قانون و مسائل انتظامی موثر بوده و نقش  خبرگزاری جمهوری اسلامی با تعاملی که با پلیس دارد ، بسیار مهم و محوری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.