پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهادت “سردار سلیمانی” یک وحدت را احیا کرد 

0

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت: شهادت سردار سلیمانی باعث شد در نظام جمهوری اسلامی وحدتی احیا شود و برای آغاز گام دوم انقلاب انرژی خوبی داشته باشیم.

مرتضی علویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سردار سلیمانی متعلق به یک ملت خاص نبوده بلکه متعلق به کل جهان اسلام است، اظهار کرد: وقتی رسانه‌ها خبر شهادت سردار سلیمانی را منعکس کردند دل شیعیان برای شهادت این سردار بزرگ تپیده است.
وی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی به مثابه معامله‌ای با خدا بود که صورت گرفت، بنابراین ایشان از ۴۰ سال گذشته تاکنون مقاومت خود را در برابر زورگویان عالم نشان داده است چراکه در راه خدا جنگید و با این نگاه محبوب دل‌ها شد.
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران با بیان اینکه طبق پیام مقام معظم رهبری سردار سلیمانی، سرداری آسمانی بر زمین بوده است، گفت: شهادت ایشان برای مردم و برای خدا بود که این امر اخلاص آن سردار را در بین مردم و جامعه ماندگار کرده است.
علویان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات هزینه بالایی باید برای رفتار جامعه و اصلاح شدن آن  پرداخت شود چراکه در چند ماه و چند سال گذشته کشور دچار مشکلاتی شده که در بعضی از جاها فاصله زیادی بین مردم و مسئولان صورت گرفت و این امر می‌طلبید چنین خون و بهایی را برای این انقلاب اسلامی می‌دادیم  و از این جهت عزیزی را از دست دادیم که در سالیان سال سکان‌دار داخل کشور و خارج از آن بوده است اما وحدت ملت ایران یک صدا به نظام استکبار جهانی نشان داده شد.
وی ادامه داد: بدترین حالت تصمیم گیرنده آمریکا این است که ادعا می‌کند حرف اول دنیا است اما خودش به صورت مستقیم در سیاست ورود پیدا می‌کند و نمی‌تواند از ابزار دیگری استفاده کند بنابراین این امر نشان دهنده ضعف مقامات آمریکایی بوده است.
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه ترامپ در کشور خود وضعیت متزلزلی دارد، افزود: او یک قمار باز بوده و به دنبال احیای شخصیت برای خود است، ترامپ در ترور سردار سلیمانی خطای راهبردی کرده و این طرز فکر را در سر دارد که در انتخابات آینده پیروز می‌شود، تحلیلش اشتباه بوده و یک بازنده محسوب خواهد شد و به زودی آمریکا عواقب بعدی خود را خواهد دید.
علویان با اشاره به اینکه نتیجه این اقدام تروریستی وحدت درونی ما را افزایش داده است، یادآور شد: ترور سردار سلیمانی باعث شده مسئولان تکرار تجربیاتی که به نفع نظام نبوده را درس گرفتند و این امر باعث شد این نظام اسلامی، دینی و انقلابی را احیا کنیم چراکه خون شهید به مانند آب زلالی بوده که هیچ وقت پایمال نخواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.