پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سید مصطفی قادری از روستای اراء

مردم چهاردانگه ساری نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین در تداوم آن به خصوص در 8 سال دفاع مقدس با اهداء 200 شهید و دهها مجروح و آزاده داشت. در این مباحث افرادی که بر اساس اسناد ساواک فعالیت داشتند معرفی می شود.

2

 

مردم چهاردانگه ساری نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی  ایران  و همچنین در تداوم آن به خصوص در 8 سال دفاع مقدس با  اهداء 200 شهید و دهها مجروح و آزاده داشت.   در این مباحث افرادی که بر  اساس اسناد  ساواک فعالیت داشتند معرفی می شود.

 

سند شماره 724

 به: 21 ه                                                                                                       تاریخ وقوع: 23/6/57

 از: 312                                                                                                شماره گزارش: 7121/312

                  

موضوع: سید مصطفی قادری فرزند رسول

نامبرده بالا که از طلاب علوم دینی حوزه علمیه قم می باشد اخیرا از قم متواری در قریه اراء چهاردونگی سورتیچی(ساری)  ساکن و به تبلیغات ضد امنیتی و تحریک مردم مشغول می باشد. یاد شده در کلیه اغتشاشات قم شرکت داشته و خود را یکی از پیروان سر سخت خمینی معرفی می نماید و ضمن سخنرانی در یکی از حسینیه های قریه اراء و همچنین منزل کربلایی میر مختار میر عمادی صحبت از وقایع تبریز و قم به میان آورده و پس از انتقاد شدید از دولت به مقامات عالیه مملکتی اهانت و اظهار نموده رویداد های اخیر ایران به دستور 66 و نخست وزیر صورت گرفته ولی هر قدر دولت سختگیری نماید و به کشتار ادامه دهد ما بیکار نخواهیم نشست.

 

ghaderi

 

ملاحظات: تحقیق پیرامون صحت و سقم مفاد خبر فوق و اعلام نتیجه مورد نیاز است.

 

آقای هودی: از طریق ژاندارمری و همکاران در مورد صحت یا سقم خبر اقدام و تحقیق نمایی. 28/6/57

شناسایی نگردید.2/8/57

 

منبع: کتاب انقلاب اسلامی به روایت ساواک، روز شمار استان مازندران(ساری) ، جلد اول ، ص542 انتشارات مرکز بررسی اسناد تاریخی، 1390

 

معرفی سید مصطفی قادری

حجت الاسلام سید مصطفی قادری فرزند سید رسول در سال 1330 در روستای اراء چهاردانگه متولد شد. ایشان بعد از انقلاب به دنبال هیچ پست و مقام سیاسی نرفت و در حال حاضر امام جماعت مسجد امام حسین(ع) شهرستان ازنا می باشد.

 

………………………………………………………………………

 

مظالب مرتبط: ( نقش چهاردانگه ای ها در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک )

علیجان شمشیر بند از روستای ولویه بالا

مهدی محمد نژاد کیاسری – معلم محقق و شاعر

 

2 نظرات
  1. موسوی می گوید

    خدا حفظشون کنه واقعا مردان بزرگی در چهاردانگه بزرگ شدند و در تمامی عرصه ها حاصر بودند و هستند

  2. میرعمادی می گوید

    روحانیون قریه عالم پرور اراء همه از مجاهدان و ولایتمداران بسیار فاضل و فرهیخته هستند که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب در خط امام و انقلاب و در عرصه های علمی و فرهنگی و منبر و محراب در جهت نشر معارف اسلام و انقلاب و معنویت افزایی و بصیرت بخشی، پیشتاز بوده و الگوهای کاملی از ساده زیستی و تکلیف مداری و اخلاص در عمل هستند. و امروزه چه در تدریس سطوح عالیه حوزه های علمیه و چه در نقش های سیاسی اجتماعی دیگر و چه در مسجد و محراب همچنان با موفقیت انجام وظیفه می نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.