پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سهم بری مازندران از تسهیلات بانکی ۳ درصد است

0

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشترین ارزش افزوده ما در حوزه کشاورزی و بیشترین اشتغال در حوزه خدمات است، افزود: بیشترین سهم بری از حوزه تسهیلات بانکی مربوط به بخش خدمات است.

وی با اظهار اینکه چهار درصد تولید ناخالص ملی کشور را تأمین می‌کنیم، ادامه داد: به همین نسبت ۲.۳ درصد میزان سپرده‌های بانکی را داریم ولی میزان برخورداری ما از تسهیلات سه درصد است.

وی عمده فعالیت‌ها دراستان را بانک محور یاد کرد و گفت: بنگاه‌های ما باید به بازار سرمایه ورود پیدا کنند و دولت نیز در این زمینه تاکیداتی دارد از این‌رو فرهنگ سهامداری و ورود به بازار بورس و سهام را ترویج دهیم.

غلامی راد با اظهار اینکه در حوزه راه چندین پروژه آزادراهی تعریف شده که آزادراه غرب استان از جمله آن است، تصریح کرد: دولت پروژه‌های زیرساختی خوبی در استان تعریف کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اعتبارات ۱۶ هزار میلیاردی تملک و دارایی استان، اظهار داشت: علاوه براین ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای کمربندی‌ها و ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبارات در حوزه سد و راه ابلاغ شده است.

وی برلزوم تهیه سند آمایش سرزمینی و استانی تاکید کرد و تغییر کاربری اراضی را معضلی فراروی اقتصادی استان بویژه کشاورزی برشمرد و گفت: طبق آمار میزان تولید و سطح کشت کشاورزی در استان روند منفی دارد.

غلامی راد به سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره و اضافه کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات اعتباری این سفر مصوب شده است.

کد خبر 5022507
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.