پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سمانه محسنی :نداشتن فضای مناسب برای تمرین بزرگترین مشکل من می باشد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  مازند اسپرت او یک بانوی نمونه می باشد،قضاوت هایش فراتر از کشور رفته و حالا مهره ی کلیدی داوران آسیایی است . روی او حساب ویژه ای باز می کنند و در اکثر دیدار های آسیایی حضور مثبت دارد .

در یازدهمین روز از سال جدید ” سمانه محسنی کیاسری ” کمک داور بین المللی استان، مهمان سایت بود که در ادامه گفتگوی متفاوت نوروزی خبرنگار با این افتخار آفرین مازندرانی را می خوانید :

سال ۹۵  برای شما چگونه گذشت؟

سال ۹۵برای من سال خیلی خوب و پرکاری بود .

از نظر داوری در سطح بازیهای آسیا فعالیت خوبی داشتم و داوری در کشورهم داشتم.

هروقت ابلاغ داشتم میرفتم و سر ابلاغ نداشته ام هم که جای اعتراضی نبود در مجموع سال خوبی بود هم برای خودم هم برای خانواده ام .

درکنار خانوادم بودم فرازونشیب های خودشو داشت ولی گذروندیم و سال خوبی بود.

 برای سال تحویل برنامه خاصی داشتید؟

امسال برای سال تحویل برنامه خاصی نداشتم چون باتوجه به اینکه ابلاغ بازیهای مقدماتی اومده بود بیشتر تمرکزم روی این موضوع بود. دقیقا تا لحظه سال تحویل در پیست استادیوم متقی مشغول دویدن و تمرین بودم ، برای همین برنامه خاصی نداشتم .

مسافرتی جایی نمی‌روید؟امسال تعطیلات عید کجا هستید؟

نه جایی نرفتیم ،تعیطلات عیدهم بیشتر در خود ساری و پیش اقوام سپری شد. بخاطر ابلاغم به بازیهای آسیا نمیتوانستم برنامه سفر بچینم.

خانواده ام هم یجورای پاسوز من شدند وکنار من این شرایطو تحمل کردند و صبوری میکنند.

همسرم و بچه ام منو موقع تمریناتم بیشتر همراهی کردند اما عید دیدنی عادی خونه اقوام چرا داشتیم اونم خیلی کم…

 به کوچک‌تر های فامیل عیدی می‌دهید؟
بله قطعا این یک رسمیه که از قبل وگذشتگان ما بوده و به رسم آیین ما به کوچیکترها عیدی میدیم هرچند خودمون جزءکوچیکترهای فامیل  هستیم ولی به بچها عیدی میدیم .

یادتان هست بهترین عیدی زندگی شما چه بوده؟

من بهترین عیدی هارو همیشه از همسرم گرفتم و نمیتونم بگم که چی بوده ولی هرسری که سال تحویل میشد همسرم منو باهدیه هایی که بهم میده سورپرایز میکنه.

به شیوه خودش، نوع کادو گرفتن هایش، حالا ازنظر مادی نگاه نمیکنم به این قضیه ولی بهترین هدیه و عیدی ها رو ازهمسرم گرفتم.

هرسال به شکلی متفاوت ایشان بنده را سورپرایز میکنه که واقعا ازش ممنونم.

دوست دارید سال ۹۶ برای شما چگونه رقم بخورد؟

قطعا تو سال۹۶دوست دارم بهترینها واسم رقم بخوره، اول همه اینکه دوست دارم سالم ودرسلامتی کامل به سر ببرم هم خودم هم خانوادم هم مردم ایران از سلامتی برخوردار باشند که واقعا اولین چیز سلامتیه اگر سلامتی نباشه توان انجام ساده ترین چیزها رو نخواهیم داشت.

برای همین برای سال ۹۶ واقعا سلامتی برای خودم و خانوادم  و امیدوارم هرچیزی رو خدا صلاح میدونه  نه اینکه من با اصراربخوام اتفاق بیافته.

من تلاشمو میکنم تو زمینه کاری زندگی چیزی که خدا واسم صلاح بدونه همون پیش بیاد…

 برای عید نوروز چه پیامی به مردم مازندران دارید؟

برای مردم مازندران و ایران پیامی میخواهم بدم، هرچند من کوچیکترازاین چیزی هستم که بخوام پیام انتقال بدم اما واقعا این توصیه رو میکنم که تو زندگی هیچ چیز بهتر از صداقت ومهربونی نیست.

هیچ چیز نمیتونه جای محبت و عاطفه رو بگیره وقتی یک زندگی روی صداقت پیش بره جلوی خیلی از چیزهایی که بخواد اتفاق بیفته را میگیره، باید همه مردم باهم صادق باشند، باید باهم مهربون باشند.

چیزی جزء خاطرات خوش از آدما به جا نمیمونه بنظر من مهربونی و صداقته که میتونه زندگی و ارتباطارو استحکام ببخشد …

کدام سین هفت سین رو دوست دارید؟چرا ؟

من واقعیتش همه سین های هفت سین رو دوست دارم چون هرکدومشون سنبلی هستند هرکدومشون یه پیامی رو دارن ولی اگر بخوام بگم کدومو بیشتردوست دارم فکرکنم بگم سبزه چون هم جون داره هم زنده است و هم نشانه رشد زندگی سرسبزی شادابیه،البته همه هفت هفت سین رو دوست دارم سبزه روبیشتر…

 بهترین اتفاق سال ۹۵ برای شما ؟

بهترین اتفاق سال ۹۵ من بدون اغراق بگم زمانی است که کنارخانوادم هستم. جمعیه که همیشه برای من شادترین لحظات رو میسازه و بهترین خاطرات رو برام رقم میزنه ..
بهترین اتفاق ورزشی من هم ،موفقیتم در تستهای عملی و تئوری سالانه afc  که در دبی برگزارشد، این کلاس جزء بهترین اتفاق سال ۹۵من بود…

 تلخ ترین اتفاق سال ۹۵ ؟

بدترین اتفاق که برای سال ۹۵ برامون افتاد از دست دادن پدرشوهرم بود.

خیلی پدرشوهرمو دوست داشتم وخیلی علاقه خاصی بین مابود و من حس میکردم یه جور دیگه ای منو دوست داشت نه اینکه فرق بزاره بین عروسا ولی یه جوردیگه ای پدرشوهرم منو دوست داشت ودرمقابل من هم به این شکل  واقعا یه علاقه بود و ازدست دادن پدرشوهرم اتفاق تلخی بود که فکرشونمیکردیم خیلی زود و ناباورانه ازدستشون دادیم..

به نظرتان چهره های برتر کشور در زمینه های مختلف مانند سیاسی، ورزشی ، علمی ، فرهنگی و … در سالی که گذشت چه کسانی بودند ؟

بهترین چهرهای سیاسی من خیلی آشنایی با سیاست ندارم و چهرهای سیاسی رو نمیشناسم واقعیتش واقعا نمیشناسم که بگم کی به عنوان بهترین چهره سیاسی بود.
اما  بهترن چهره ورزشی میتونم ازاستان خودمون آقای بهداد سلیمی رو نام ببرم که واقعا  تو بازیهای امسالشون خوش درخشیدن هرچند نادآوری باعث شد که اون اتفاقا برایشون بیفته نتونن طلای المپیک و ببرن ولی واقعیت اینه ایشون برای ما برنده و نفر اول هستد همیشه بنظرمن برترین و بهترین آقای بهداد سلیمی هستند.

چهرهای علمی هم واقعا کسی رو نمیشناسم به اسم نمیشناسم حالا ولی داریم قطعا پرفسور سمیعی که جزء برترینها هستند در زمینه تخصصی خودشون…

سال ۹۵ کدام اشتباه را داشتی، که اگر به عقب برگردی آن کار را انجام نمی‌دهی؟

آدم نباید خیلی راحت به اطرافیان اعتماد کنه …

بهترین دوست میتونه خانواده آدم باشه  که به آدم ضربه نمیزنه و واقعا خیرو صلاح طرفشو میخواد و بنظر من اعتماد زیاد از حدخوب نیست به هرکس باید در حد لیاقتش ارزش داد واحترام قائل شد و الان آدما فکرمیکنند که اگر محبتی احترامی هست وظیفه یا ضعفه که اگر برگردم به عقب اعتماد بیش ازحد به اطرافیان  نمیکنم.

دغدغه اصلی ات و برنامه‌ات برای سال ۹۶ چیست؟
دغدغه اصلی برای من اگر بخوام جدا کنم بحث خانواده و ورزشم است.
بزرگتری دغدغه ورزشیم نداشتن فضای مناسب برای تمرینه، من به طور مثال برای همین تمریناتی که تو این ایام داشتم با رایزنی های هیات فوتبال و اداره کل موفق شدم پیست برای تمرین داشته باشم .

اما به سختی و با تاخیر  و التماس این اتفاق میفتاد و من چندروزی تو آسفالت تمرین میکردم که این اتفاق برای سلامت من مشکل ساز میشد .

بزرگترین دغدغه من تو بحث ورزشی این است که من یک فضای مناسب برای تمرین داشته باشم .
اما دغدغه من برای خانوادگی خب من پسر   ۱۱ساله دارم که دوست دارم تو  درس و تحصیل و کارش موفق باشه .

تمام هم و غم من برای پسرم هست که بتونم درکنارش باشم وآیندش رو طوری بسازم جای پشیمونی برای من نباشه و با نگاه کردن به پسرم افتخار کنم .

دوست دارم آیندش درخشان باشه وبسیارخوب رقم بخوره و با افتخار بگم این پسرم باربده حالا تو هر زمینه ای به انتخاب خودش آیندشو دوست دارم رقم بزنه اما تنها نمیزارم دوست دارم کنارش باشم و میدونم این مسافرتهای من هم از نظر روحی و هم از نظر درسی بهش لطمه وارد میکنه.

ازاین مسئله خودم هم ناراحتم که تو بخش زندگی این دغدغه من هست .

 چه آرزویی در سال ۹۶ دارید؟

ختم کلام هم اینه که من آرزو میکنم برای ملت شریف ایران مردم مهمان نواز ایران که همیشه سلامت باشند و دل خوش داشته باشند.

تن سلامت داشته باشند و هرجا که هستند خندهاشون از ته دل، شادیهاشون از ته دل باشه و موفقیت تو زندگیشون باشه هرکسی هرجای که زندگی میکنه بهترینها براش رقم بخوره و آنچه که خدا براشون صلاح میدونه براشون پیش بیاره دوست دارم ایرانم ایرانه آزاد باشه مردمش مردم شاد و سلامتی باشند.

سال نو هم مجدد به همه مردمه ایران به ویژه مازندرانیهای عزیز و سارویهای عزیز و تبریک ویژه به ولایت خودم خطه سرسبزه کیاسر به مردم اونجا تبریک میگم وانشالله ساله خوبی برای همه باشه سالی پراز خوشی و شادابی …

آخرین کلامتان برای خوانندگان ویژه‌نامه نوروزی؟پایان بخش گفتگوی ما این باشد که یک دعا برای مردم بفرمایید؟

من الان تو فرودگاه امام هستم دارم میرم برای مسابقات مقدماتی آسیا ، ازشما تقاضادارم برام  دعا کنید محتاج دعای خیر شما هستم انشالله که بتونم تو بازیها موفق باشم و  پرچم ایران بالا بگیرم و جدا از ایران مازندران رو سربلند نگه دارم و حفظ آبروی باشم برای مازندران که به عنوان یک نماینده از ایران از مازندران داره میره به این تورنمنت برای قضاوت بتونم آبروی ایران وایرانیهارو حفظ بکنم و هیچ چیز تواین راه مهمتر از دعای خیر مردم برای من حائز اهمیت نیست.

بازم ازشما ممنونم ..

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.