پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سرانه تخت‌ بیمارستانی در بابل از استاندارد طرح تحول نظام سلامت بیشتر شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، دکتر سید مصطفی قاسم زاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: بر اساس سند طرح تحول نظام سلامت وجود یک و نیم تخت برای هر یکهزار نفر نرمال است اما در بابل این رقم به ۲ تخت رسیده است.

وی توضیح داد: بر اساس جمعیت بابل، بیمارستان های این شهر باید ۸۵۰ تخت داشته باشند اما در حال حاضر یکهزار و ۴۰ تخت فعال است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر چه تخت های موجود در بیمارستان های بابل برای این شهرستان تکمیل است، ولی با توجه به اینکه ۳۰ درصد از مراجعان به بیمارستان های بابل غیربومی هستند لذا این دغدغه ها را وزارت بهداشت پذیرفت و مجوز افزایش ۴۰۰ تخت به بیمارستان های بابل اخذ شد که در یک پروسه زمانی انجام می شود.

قاسم زاده همچنین از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت برای تجهیز بیمارستان های بابل طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: علی رغم محدودیت های مالی دولت، این مبلغ برای خرید و نصب تجهیزات جدید بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است.

وی تجهیزات جدید را شامل دستگاه های مدرن آنژیوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی و دیگر لوازم سرمایه ای پزشکی معرفی کرد.

کمبود تخت دیالیز

این مسئول همچنین گفت: در حال حاضر بابل تنها در بخش دیالیز با کمبود تخت مواجه است و با توجه به اینکه ۲۴۰ بیمار دیالیزی در این شهر وجود دارد ما نیازمند ۶۰ تخت دیالیز هستیم اما در حال حاضر ۳۰ تخت دیالیز فعال است که برخی از آنها در چهار شیفت کار می کند.

وی افزود: در یک سال اخیر توانستیم سه دستگاه دیالیز به مجموعه اضافه کنیم اما در تلاش هستیم با ظرفیت خیرین و کمک دولت کمبود در این بخش را جبران کنیم.

قاسم زاده از طرح تحول نظام سلامت به عنوان ” خدمت ارزشمند و شجاعانه ” دولت تدبیر برای ارائه خدمات بهینه بهداشتی و درمانی به شهروندان یاد کرد و گفت: اجرای این طرح پرداختی مردم را از ۷۰ درصد به پنج تا ۱۰ درصد کاهش داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیمارستان ها و شرکت های بیمه ای و حمایت هایی که دولت انجام می دهد این طرح به خوبی پیش برود.

در حال حاضر ۹ بیمارستان در شهرستان بابل با یک هزار و ۴۰ تخت به بیماران خدمات ارائه می کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

۷۳۴۳/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.