پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت پل غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نیازمند اعتبار است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به معرفی این مرکز پرداخت و اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن در سه فاز در حال ساخت است.

وی از این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و با بیان اینکه نسل امروز نیازمند دریافت حقایق جنگ و دفاع مقدس است، از برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی در این مرکز خبر داد و افزود: همچنین سپاه پاسداران راهیان نور کرمان را با هدف احیای فرهنگ شهید سلیمانی راه اندازی کرد.

این مسئول با بیان اینکه کلنگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور آیت الله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در سال ۸۷ به زمین زده شد، ادامه داد: کتاب تاریخ شفاهی این عالم بزرگ آماده چاپ است که بزودی به چاپ می‌رسد.

وی از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: اساسنامه آن تهیه شده است و هیأت مؤسس آن انتخاب شدند تا به صورت قانونمند کارها را پیش ببریم.

سردار ملکی از خیرین استان به عنوان ظرفیت‌های بزرگ در حوزه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر خیرین بازنشسته سپاه شناسایی و اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: با تشکیل هیأت مؤسس این مجمع انتظار داریم شمار خیرین را به سقف قابل توجهی برسانیم و از ظرفیت عظیم مردم نیز بهره بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه اجرایی کردن مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، ادامه داد: ان شاءالله بتوانیم با کمک و همکاری این مجمع و خیرین استان پروژه‌های این مرکز را عملیاتی کنیم.

وی از ساخت پل بعثت به عنوان یکی از شاهکارهای مهم جنگ در این مرکز خبر داد و گفت: همچنین ساخت پل شهدای غواص یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های اخیر بوده که نیازمند اعتبار قابل توجهی است و مجمع می‌تواند در این حوزه کارگشا باشد.

وی با اعلام اینکه خیرین در حوزه ایثار و شهادت و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام گام‌های بلندی برداشتند، ساخت تندیس امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) نمونه‌ای از اقدام خالصانه و ایثارگرانه خیرین برشمرد و گفت: این تندیس در حسینیه وداع جانمایی خواهد شد.

سردار ملکی در پایان گفت: این مجموعه نیازمند حمایت مالی است و مردم و مسئولین استان باید همچون سال‌های دفاع مقدس برای پیشبرد کار ساخت آن جهادی عمل کنند.

کد خبر 4958376
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.