پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه راه‌های مازندران ساماندهی می‌شود

0

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران یکی از پیشنهادهای اصلی برای ساماندهی این ساخت و سازها را عدم تمدید پروانه کار فعالیت این واحدها بیان کرده است.
وی اضافه کرد:  وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه آن در استان ( راه و شهرسازی) موظف است تا طرح مطالعاتی را برای ساماندهی این ساخت و سازها تدوین و اجرایی کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن این وزارتخانه باید شرایطی را فراهم کند که برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راهها به خصوص کمربندی شهرهای استان مازندران تغییر کاربری محدود در خارج از محدوده اصلی راهها برای امر گردشگری داده شود.
رئیس شورای برنامه ریزی استان مازندران خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی موظف است تا این تغییر کاربری را برای حواشی کمربندی شهرهایی که قابلیت گردشگری دارد، نسبت به تغییر کاربری محدود گردشگری اقدام کند.
حسین زادگان افزود: در شرایط فعلی این تغییر کاربری برای حواشی کمربندی نور، بابل و ساری که تاکنون ساخت و سازهای غیر مجاز در آن انجام نشده، صادر شود و برای سایر حواشی راهها نیز در صورت داشتن قابلیت گردشگری تغییر کاربری داده شود.
استاندار مازندران گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی به صورت قانونی وارد گود برای تغییر کاربری برای حواشی راهها نشود، قطعا ساخت و سازهای غیر مجاز جای آن را می گیرد و ورود به موقع متولی راهها برای صدور پروانه تغییر کاربری جهت بهره برداری گردشگری، جلوی ساخت و سازها غیر مجاز گرفته شود.
حسین زادگان اظهارداشت : اجرای این برنامه نیاز به طرح مطالعاتی دارد که راه و شهرسازی با کمک دانشگاه مازندران این طرح را در مدت زمان حدود ۱۵ روزه باید برای بخشی از مناطق تدوین و ارایه کنند.
به گفته وی صدور پروانه تغییر کاربری برای واحدهای گردشگری براساس نتایج طرح مطالعاتی باید انجام شود.
در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی استان مازندران با ساخت چهار پروژه ورزشی شامل ایستگاه قایقرانی در آمل، باشگاه و استخر در رستمکلا، مجتمع ورزشی دشت و باشگاه ورزشی سوتی کلا در آمل که در حریم شهر قرار داشت، موافقت کرد.
گرامیداشت یاد و خاطره  رئیس فقید ایلنا مازندران 
استاندارمازندران در این نشست همزمان با دومین سالگرد درگذشت فرامرز درخشنده رئیس فقید خبرگزاری ایلنا در این استان،  یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.
فرامرزدرخشنده ۹ آبان سال ۹۶ پس از سال ها تحمل رنج بیماری درگذشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.