پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساختمان واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر بزودی افتتاح می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، دکتر سیدعباس موسوی روز شنبه در جریان بازدید از پروژه های بهداشت و درمان شهرستان رامسر در جلسه‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی این واحد بین الملل ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

ساختمان واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر احداث شده  که هم اکنون ۳ هزار و ۷۰۰ متر از ان به عنوان فضای آموزشی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مراحل نهایی قرار دارد.

موسوی افزود: با توجه به اینکه این پروژه جز اولویت پروژه های آموزشی دانشگاه مازندران محسوب می شود، از مدیران حوزه  بهداشت شهرستان رامسر خواست فهرست تجهیزات مورد نیاز این مرکز را در اختیار تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهند تا قبل از پایان عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه،تجهیزات مورد نیاز تامین شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مرکز غربالگری رامسر در غرب مازندران افزود:با توجه به اینکه دستگاه ماموگرافی به عنوان مهم ترین تجهیزات این مرکز  توسط وزارتخانه و خیرین ژاپنی تامین شده است ، بنابراین مکاتبات لازم جهت تامین سایر تجهیزات این مرکز به موازات ساخت ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر موسوی در ادامه با اشاره به انتقادات و کمبود امکانات در بخش دیالیز ۳  شهرستان رامسر، تنکابن و عباس اباد گفت:بر اساس برنامه ریزی های کوتاه مدت شیفت بندی بخش دیالیز را در دستور کار داریم و در ادامه نیز در جریان برنامه ریزی بلند مدت و بازه زمانی ۶ ماه تا یکسال  مشکل کمبود تجهیزات دیالیز این شهرستان با کمک بخش خصوصی برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کمبود نیروهای متخصص در غرب  مازندران ضمن اشاره به رویکرد منطقه بندی با توجه به ظرفیت های مناطق مختلف استان گفت:تلاش کردیم در بخش تنکابن، رامسر و عباس اباد نیازمندی ها را در حوزه تخصصی مد نظر قرار دهیم تا تقسیم نیروی انسانی متخصص در این حوزه به تعادل برسد.

در جریان این نشست فرماندار شهرستان رامسر با اشاره به اهمیت احداث مرکز غربالگری سرطان به عنوان ظرفیتی درمانی در منطقه غرب مازندران و شرق گیلان گفت:با توجه به اینکه مراحل ساخت فیزیکی این مرکز هم اکنون در فاز اول با هزینه  ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده و در فاز دوم نیز با کمک ۲ تا ۳میلیاردی خیرین در جریان است ، انتظار می رود همزمان  با پیشرفت فیزیکی ،تامین اعتبار لازم به جهت تامین تجهیزات این بخش نیز در دستور کار مدیریت علوم پزشکی مازندران قرار گیرد.

ساخت مرکز غربالگری سرطان رامسر به عنوان دومین مرکز استان مازندران در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر در ۲ طبقه و جمعاً به مساحت یک هزار مترمربع شروع شد و عملیات ساختمانی ان هم اکنون در حال انجام است و تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد.

شهرستان ۸۰ هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.

/۱۶۰۲/۹۹۲۲/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.