پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۸۷۰ تن چای در رامسر خریداری شده است

0

اردلان بالابندیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای که معمولاً از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه ادامه دارد گفت: در این شهرستان میزان خرید برگ سبز ۸۷۰ تن بوده که از این مقدار ۴۹ درصد برگ سبز درجه یک و ۵۱ درصد برگ سبز درجه ۲ به ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و ۹۷ درصد مطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز استحصالی توسط ۳ کارخانه فعال رامسر (فردوس، ساداتشهر و کتالم به میزان ۱۹۶ تن چای خشک استحصال شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ با افزایش قیمت برگ سبز چای روبرو بودن و قیمت برگ سبز چای درجه یک به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار ریال و برگ سبز درجه دو ۳۳ هزار ریال بوده است واین امر باعث ایجاد انگیزه و امید بیشتر برای چایکاران و ورود آنها به باغ جهت عملیات به باغی و تولید برگ سبز را در پیش داشته است.

این مسئول گفت: هر ساله پس از برداشت برگ سبز چای با اعطای تسهیلات به چایکاران به عنوان عملیات به زراعی هرس کف بر و کمر بر چای و همچنین تسهیلات بمنظور خرید موتور و ماشین آلات برگ چین هرس علف تراش و.. که به صورت مدت دار و با بهره ۴ درصد پرداخت می‌نماید که از کلیه چایکاران دعوت می‌شود به اداره چای شهرستان رامسر مراجعه کنند.

کد خبر 5065275
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.