پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی فردا چهارشنبه در مدارس مازندران به صدا در میآید

0

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، اسفندیار نظری با اعلام این که امسال ” توانمندسازی، کیفیت‌بخشی و مدرسه کارآفرین ” عنوان شعار پروژه مهر استان انتخاب شده است، افزود: در این مانور، دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول و همچنین پایه دهم متوسطه دوم در مدارس حاضر می‌شوند و زنگ نمادین آغازِ سال تحصیلی به صدا در خواهد آمد و به تَبَع آن جلسه شورای دبیران مدارس تشکیل و ابلاغ معلمان، صادر و تحویل خواهد شد ضمن اینکه برنامه هفتگی نیز به دانش‌آموزان و معلمان داده‌ می شود.

وی با اعلام این که مانور آمادگی در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به‌طور همزمان اجرا خواهد شد، هدف از این مانور را شروع با نشاط و بی نقص سال تحصیلی جدید در مدارس توسط معلمان و دانش‌آموزان اعلام کرد.

نظری توضیح داد: بر اساس داده های سامانه ” سناد ” در حال حاضر ۹۰ درصد از ثبت‌نام‌های دانش‌آموزان انجام شد و ۱۰ درصد  مانده به موضوع سنجش دانش‌آموزان ابتدایی و همچنین تجدیدی‌های متوسطه دوم و غالباً به مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مربوط  است که طی چند روز آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

وی گفت:  تاکنون بیش از ۹۵ درصد از آموزش ۱۷۸ ساعته در نظر گرفته شده برای مدیران در استان انجام شد و و ۸۵ درصد از نیروی انسانی مدارس نیز ساماندهی شده اند.

این مسئول با بیان این که چالش عمده آموزش و پرورش مازندران و کشور در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات هنرستانی است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و امسال نیز این تخصیص افزایش خواهد داشت اما درخصوص کمبود نیروی انسانی در انتظار دستورالعمل جذب نیروهای پیش‌دبستانی و خرید خدمت هستیم که از وزارت‌خانه صادر شود چون نیروهای ما آماده هستند.

وی همچنین از ۲۸ مدرسه با ۲۰۰ کلاس درس، مجتمع کانون، سالن ورزشی  و استخر در مجموع به تعداد ۳۵ پروژه با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال در ابتدای مهر ماه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال حضور خیّران در مدارس نیز بی‌سابقه بود به شکلی که قطعاً از رقم ۸۰ میلیارد ریال سال گذشته، بیشتر خواهد شد.

نظری افزود: هماهنگی لازم برای کمک و مساعدت ویژه به مناطق کم‌برخوردار نیز به‌عمل آمد و حتی آغاز سال تحصیلی برای شکوفه‌ها، ۳۱ شهریور در شهرستان گلوگاه خواهد بود ضمن اینکه  ویژه‌برنامه اول مهر نیز با حضور استاندار مازندران و مدیران استانی در شهرستان  نوشهر برگزار می شود.

امسال بر اساس گزارش رسمی آموزش و پرورش مازندران حدود ۲ هزار دانش آموز به مقاطع مختلف تحصیلی مدارس استان اضافه می شوند و در مجموع آمار دانش آموزان استان به بیش از ۵۳۷ هزار نفر خواهد رسید که در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس به تحصیل خواهند پرداخت.

پیش از این اعلام شد که مازندران برای سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۷۸۶ معلم برای مقاطع مختلف تحصیلی کم دارد.

   ۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.