پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رشد ۲۵ درصدی ارزش معاملات هفتگی در بورس منطقه‌ای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، این هفته فعالان بازار سرمایه مازندران ۶۶۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال سهم معامله کردند در حالی که مجموع ارزش معالات هفته گذشته بورس مازندران ۵۳۵ میلیارد ریال بود.

طی هفته جاری نیز همانند هفته‌های گذشته تمایل به فروش سهام در بورس مازندران بر خرید آن چربید و سهامداران استان ۴۵۸ میلیارد ریال سهم فروختند و ۲۰۷ میلیارد ریال سهم نیز خریدند تا نسبت ۶۹ به ۳۱ درصد را رقم بزنند.

این هفته فعالان بازار سرمایه در استان بر خلاف هفته‌های اخیر از معامله سهام شرکت‌های پتروشیمی و بانک‌ها روی برگرداندند و سرمایه خود را به سمت کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و خدماتی سوق دادند.

طی هفته جاری سهام شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، کارخانجات دارو پخش، تولید مواد اولیه دارو پخش و مخابرات ایران بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

شاخص قیمت بورس این هفته نیز رکورد جدیدی را فتح کرد و با افزایش ۱۲ هزار و ۵۴۷ واحدی، پایان روز چهارشنبه در پله ۲۷۸ هزار و ۶۷۴ واحدی ایستاد تا رکورد دیگری در تاریخ بورس بزند.

کارشناسان اقتصادی و بورس معتقد هستند که این روند افزایش شاخص قیمت ریشه در کاهش تمایل سرمایه داران به بازارهای مجاور همچون ارز و طلا یا سرمایه گذاری در بانکها دارد.

البته به گفته کارشناسان رکود و سرد شدن تب معاملات در بازار مسکن نیز یکی از دلایل اصلی انتقال سرمایه به بازار بورس و افزایش شاخص قیمت است.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.